بایدن: ترامپ کاری جز ریختن بنزین بر روی آتش نمی‌کند!

جو بایدن به شدت از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا و اداره آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی در ایالت آریزونای آمریکا تاکید کرد: دونالد ترامپ کاری جز ریختن آتش روی بنزین نمی‌کند.

بر این اساس، در پی افزایش بحران اجتماعی در آمریکا و ناآرامی‌های اخیر در شهر پورتلند در ایالت اورگان، بایدن گفت: رئیس جمهور (فعلی آمریکا) کاری جز ریختن بنزین روی آتش نمی‌کند. او فقط اوضاع را تشدید می‌کند. چه در شهر کِنوشا و چه در شهر پورتلند، هر کسی که از گلوله‌های واقعی برای کشتن یک نفر دیگر استفاده کند باید محاکمه شود. این واقعیت باید بیان شود و خیلی ساده است. خشونت، خشونت است.

وی افزود: مردم حق دارند بدون توسل به خشونت اعتراض کنند. آن‌ها حق ندارند مشغول اقدامات خشن شوند و اقدام به آتش زدن و غارتگری کنند. اینکه فردی عوامل تحریک کننده خشونت را محکوم نکند مثل این است که افراد راستگرا با تیراندازی به سمت مردم موافق باشند، البته چنین چیزی هم باعث نمی‌شود که این افراد (راستگرا) هدف اصابت گلوله قرار گیرند. این اقدامات همانند ریختن بنزین روی آتش است. رئیس جمهور باید هر دو طرف را محکوم کند.

بایدن در ادامه گفت: (تهدید) از جانب دونالد ترامپ است. وی (ترامپ) وقتی که به کِنوشا رفت، کشته شدن افراد در این شهر را محکوم نکرد، وی نگفت خشونت- صرفنظر از اینکه چه کسی آن را مرتکب شود- اشتباه است. خشونت چه از چپ یا راست باشد اشتباه است. سخنان رئیس جمهور اهمیت دارد. رئیس جمهور باید تلاش کند، مردم را دور یکدیگر جمع کند و درباره صلح و امنیت صحبت کند. یکی از راه‌های حفظ ایمنی مردم - چه در آریزونا یا اورگان و یا در ویسکانسین باشد- این است که وی اطمینان حاصل کند ویروس کرونا را تحت کنترل درآورده است.

جو بایدن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: رئیس جمهور باید اطمینان بدهد به مشکلاتی می‌پردازد که روی زندگی مردم تاثیر می‌گذارند. سخنگوی قبلی وی (ترامپ) گفته بود ما از خشونت و هرج و مرج منتفع می‌شویم. وی از روی اکراه درباره ویروس کرونا صحبت می‌کند، اما واقعیت این است که شش میلیون نفر (در آمریکا) به این بیماری مبتلا شدند. بیش از ۱۸۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند، اما وی (ترامپ) هیچ کاری انجام نداد. پشت سر من (در تصویر) می‌بینید که من در ارتباط با بازگشایی مدارس تلاش‌هایی کرده ام. ما مدارس خود را چگونه بازگشایی می‌کنیم؟ درحالی که مدرسه موضوع ایمنی عمومی نیز هست. وی (ترامپ) در این زمینه چه کار کرده است؟ وی هیچ برنامه‌ای ندارد و هیچ کاری نکرد و تنها تلاش کرد تمرکز مردم را از کوتاهی خود در ادای وظایفش، منحرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
ظلم وظالم نابوداست این وعده الاهیست ترامپ ودوستانش به زودی نابودنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
گرونی رو کنترل کنیدددد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بخدا همه شبیه هم هستن ترامپ هم موقع انتخابات شعار میداد الان بایدن هم همونجور به قدرت برسن کلا عوض میشن

....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۰۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بایدن اینقد پیره که بش پخ کنی میمیره
Iran (Islamic Republic of)
12
۱۱:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام خبرنگاران جوان خیلی ترسو هستید اینارو چرا میزارید مگه ترامپ الان نونه برا ما یاسیاه پوستان امریکا اصلا به درک مهم ایرانه ایران همه شما خبرنگاران ترسو که عرضه انتشار فقر و فحشا و گرسنه مردن را ندارید چرا پس میگید خبر نگارید
اقا دلار 25
دنا پلاس400 میلیون
پژو پارس250
سمند 200
کجای دنیا ماشین بی کفیت به این قیمت است
خبرنگارها خیلی ترسو هستید
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۳:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
داداش از رسانه اطلاعاتی بیشتر از این انتظار نباید داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
باز فصل انتخابات در آمریکا شد شعارهای وعده سر خرمن هم داغ شد........رجال سیاسی ما درس عبرت بگیرند که نه به دموکرات ها (باراک اوباما و هیلاری کلینتون و دارو دسته اش) و نه به جمهوریخواهانی مانند ترامپ و جان بولتون چشم امید نداشته باشند و فرمایش رهبرمعظم را آویزه گوش کنند که فرض کنید که قاطعانه تحریم های سخت تا 10سال آینده هم ادامه دارد به دستان دشمن و متحدان اروپائی او چشنم ندوزید به نیروهای نخبه داخلی و تولید داخل و عدم خام فروشی توجه و عنایت داشته باشید آرزوئی که در طول40سال مرتب از دو رهبر گرانقدر مکرر و متواتر تکرار شده.......
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۰۸:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
اقتصاد امریکارو شکوفا کرد برای 100نسل دیگتون حالا بیابگو ترامپ اتش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
انشاالله بایدن عزیز و انقلابی در انتخابات پیروز خواهد شد و پایان درد و رنج ملت ایران...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
منافقان جاسوس
آخرین اخبار