افزایش نرخ سرویس مدارس در خراسان جنوبی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افزایش نرخ سرویس مدارس در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هر ساله با آغاز سال تحصیلی یکی از دغدغه‌های والدین سرویس مدارس است.

طبق روال سال‌های قبل باید قبل از آغاز سال تحصیلی رانندگان در سامانه ثبت نام کنند تا بتوانند به عنوان سرویس مدارس معرفی شوند و امسال با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه بود و هنوز رانندگان سرویس مدارس مشخص نشده است دغدغه بیشتر خانواده‌ها نبود سرویس مدارس است.

یکی از والدین بیرجندی با گلایه از اینکه کارمند است و دو فرزند دانش‌آموز دارد که ساعت ورود و خروج دانش‌آموزان نیز متفاوت است گفت: برای رفت و برگشت فرزندانم به مدرسه و منزل مشکل دارم و اگر طبق روال سال‌های قبل سرویس مدارس برقرار باشد دغدغه خانواده‌ها برطرف می‌شود.

اکبری یکی دیگر از والدین بیرجندی از مسئولان آموزش وپرورش درخواست دارد تا برای راه‌اندازی سرویس مدارس تدابیری بیاندیشند.

او افزود: با آغاز سال تحصیلی رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس مشکل است و با هزینه بالای تاکسی و آژانس نمی‌توانیم هر روز فرزندم را با تاکسی و آژانس راهی مدرسه کنم.

نرخ سرویس مدارس افزایش می‌یابد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مدارس همچنان دایر باشد از مهرماه سرویس مدارس در استان برقرار می‌شود گفت: هزینه سرویس مدارس در شهرستان‌های مختلف استان متفاوت است.

در راستای سرویس مدارس، کارگروهی در آموزش و پرورش استان تشکیل شده و سیاست‌هایی در آن لحاظ شده تا سرویس ایاب و ذهاب مدارس از مهرماه در صورت باز بودن مدارس برقرار شود.


بیشتر بخوانید


طیبی گفت: در این ایام که کلاس‌ها بیشتر به صورت یک روز درمیان است مقرر شد والدین هزینه را به صورت کامل پرداخت کنند.

او افزود: هر ساله براساس مصوبات شهرداری نرخ افزایش دارد و امسال هم پیش‌بینی می‌شود نرخ سرویس‌های مدارس افزایش داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: هزینه سرویس مدارس در شهرستان‌های استان متفاوت خواهد بود.

طیبی اظهار داشت: سال گذشته در سرویس‌های دانش‌آموزی مقطع ابتدایی یک نفر به عنوان مراقب حضور داشت که حقوق این فرد به ازای هر نفر دانش‌آموز بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان بود، اما امسال مقرر شد مراقب در سرویس‌های مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه در صورت موافقت خانواده‌ها باشد.

افزایش ۲۵ درصدی هزینه سرویس مدارس

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و شروع به کار سرویس‌های مدارس در کارگروه ماده ۱۹۰ و شورای شهر بیرجند افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی هزینه سرویس مدارس تایید شد.

غلامپور با بیان اینکه امسال هر گونه سرویس دهی براساس سامانه سپند است و رانندگان خودرو‌های سرویس مدارس باید در سامانه سپند ثبت نام کنند افزود: براساس قرارداد ماهانه با مدارس به ازای فعالیت رانندگان، هزینه‌ها دریافت می‌شود.

ثبت نام سرویس مدارس از هفته آینده در سامانه سپند آغاز می‌شود

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه تعرفه ثبت نام سرویس مدارس توسط شورای شهر و آموزش و پرورش به رانندگان و مدارس ابلاغ می‌شود گفت: رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل بهداشتی مجاز به ثبت نام ۵۰ درصد ظرفیت هستند وخودرو‌های سواری تنها سه دانش‌آموز را باید جابه‌جا کنند.

رضوی با تاکید بر اینکه رانندگان باید به صورت شبانه روزی نسبت به ضدعفونی کردن خودرو‌ها اقدام کنند افزود: نرخ مصوب برای ثبت نام هر دانش‌آموز در بیرجند ۹۵ هزار تومان برای خودرو‌های اتوبوس و مینی‌بوس است که به این مبلغ ۱۴ درصد حق بیمه پیمانکار و کارگروه مدرسه اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ نامه در هر شهرستان متفاوت است گفت: برای خودرو‌های ون ۱۱۵ هزار تومان و برای خودرو‌های سواری ۱۲۷ هزار تومان است که به این نرخ‌ها ۱۴ درصد هزینه فرهنگی و نظارتی افزوده می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: ثبت نام سرویس مدارس از هفته آینده در سامانه سپند آغاز می‌شود و والدین باید طبق تعرفه اعلامی اقدام کنند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.