آخرین جزئیات از نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه شهید بهشتی

طباطبایی گفت:دانشجویانی که درحال حاضر درمقاطع کارآموزی و کارورزی مقطع کارشناسی هستند، به دانشکده‌ها اجازه داده شده که با حفظ ساعات درسی، در زمان کوتاه‌تری دوره را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالصمد طباطبایی مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص آخرین وضعیت آموزشی دانشگاه در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: داوطلبان کنکور بعد از کسب رتبه و انتخاب رشته، در روز‌های مشخصی که برای ثبت نام اولیه دانشگاه تعیین می‌شود و حتما این ثبت نام به دلیل  شیوع کرونا و حفظ سلامتی دانشجویان اینترنتی خواهد بود. اگر احیانا قرار به ثبت‌نام حضوری باشد، مقرراتی برای ظرفیت و روند آن در سایت اطلاع‌رسانی می‌شود.

نحوه آموزش دروس تئوری و عملی دانشگاه 

او افزود: در شورای آموزشی دانشگاه مصوب شده‌است که آموزش‌های تئوری به صورت مجازی صورت گیرد. حتی دروس عملی که قابل تدریس تئوری یا به صورت تصویری باشند نیز در همین قالب تدریس خواهد شد؛ تنها درصورتی دروس عملی، نیاز به حضور دانشجو دارد که هیچ راه دیگری برای ارائه آن وجود نداشته باشد.

 حضور در کارورزی‌ها و کارآموزی‌ها به چه شکل خواهد بود؟

او ادامه داد: درخصوص دانشجویانی که درحال حاضر درمقاطع کارآموزی و کارورزی مقطع کارشناسی هستند، به دانشکده‌ها اجازه داده شده که با حفظ ساعات درسی، در زمان کوتاه‌تری دوره را برگزار کنند. حتی در یک سری کارآموزی‌ها نیاز به حضور در بیمارستان‌ها و در کنار بیماران است که در آن صورت نیز درمورد استیجر‌ها کوتاه‌کردن زمان ایرادی ندارد، ولی درهرصورت حضور دانشجو لازم است.

طباطبایی با اشاره به انترن‌ها و رزیدنت‌ها که خدمات درمانی ارائه می‌دهند، گفت: این‌ها حضور کامل در بخش‌ها و بر سر بالین بیمار خواهند داشت. درخصوص دروس مجازی و غیرحضوری قرار شده‌است که یک‌سوم دروس، فعال باشند به عبارت دیگر مجازی به معنای ارائه بسته‌آموزشی به دانشجو نیست و تعاملاتی با اساتید خواهند داشت. به همین‌منظور سیستمی با ظرفیت بسیار خوب خریداری شده، که اساتید به صورت تعاملی و آنلاین کلاس‌ها را ارائه دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.