انتقال فاضلاب ۶ روستای حاشیه دریاچه زریبار به تصفیه‌خانه مریوان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت:به منظور جلوگیری از آلوده شدن تالاب دریاچه زریبار، فاضلاب ۶ روستای حاشیه این دریاچه به تصفیه‌خانه فاضلاب مریوان انتقال یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت:پیش از این، فاضلاب ۹ روستای مریوان وارد دریاچه زریبار می‌شد که ۶ مورد آن ساماندهی شده و اکنون به تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر وارد می‌شود.

او با بیان اینکه برای انتقال فاضلاب این ۶ روستا ۱۷ کیلومتر شبکه اجرا شده است، افزود: ساماندهی فاضلاب سه روستای دیگر نیز (که به صورت غیرمستقیم وارد دریاچه زریبار می‌شود) باقی مانده که کار انتقال فاضلاب این سه روستا هم در حال اجراست و تاکنون ۵۰ درصد آن انجام شده و برای اتمام آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمدی بیان کرد: کانالی به طول حدود یک کیلومتر برای انتقال شبکه فاضلاب این سه روستا احداث شده که آب‌های سطحی و فاضلاب را که پیش از این به سمت دریاچه زریوار سرازیر می‌شد، از اطراف تالاب خارج و به تصفیه خانه منتقل کند.

او به مقایسه طول شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ در زمینه ایجاد شبکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب مناطق روستایی کار نشده بود، اما تا پایان سال گذشته ۱۷.۱ کیلومتر شبکه ایجاد شد ...

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان یادآور شد: در حال حاضر یک تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در مدار وجود دارد و جمعیت تحت پوشش فاضلاب نیز ۱.۵ درصد و تعداد روستا‌های برخوردار از سیستم فاضلاب نیز ۱۴ مورد است در حالیکه در سال ۹۲، هیچ روستایی در استان از این شبکه بهره‌مند نبود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.