پمپئو: ۳۴ کشور خواستار انتقال قدرت در ونزوئلا هستند

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد جامعه بین‌المللی به تدریج در حال پی بردن به غیرعادلانه بودن انتخابات در ونزوئلاست و ۳۴ کشور خواستار انتقال قدرت در این کشور هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در راستای سیاست مداخله جویی دولت متبوعش، به حمایت از رهبر مخالفان دولت قانونی ونزوئلا پرداخت.

مایک پمپئو در پیامی در حساب توییتری خود آورد: جامعه بین المللی به طور فزاینده‌ای در حال پی بردن به این (موضوع) است که انتخابات برنامه ریزی شده از سوی رژیم مادورو نه آزاد و نه عادلانه خواهد بود. سی و چهار کشور به نفع یک دولت انتقالی به ما پیوسته اند تا به مردم ونزوئلا آزادی و دموکراسی را که شایسته آن هستند، عطا کنند.

رهبر مخالفان ونزوئلا نیز روز دوشنبه بسته واحد مورد حمایت ائتلافی از احزاب این کشور را اعلام کرد که خواستار افزایش فشار بین‌المللی بر رئیس جمهور ونزوئلا، در آستانه انتخابات پارلمانی ماه دسامبر (آذر-دی) می‌شود. بیشتر احزاب مخالف با اتهام‌زنی به دولت ونزوئلا اعلام کردند به دلیل «تقلب» در این انتخابات شرکت نمی‌کنند، اما فراکسیونی به رهبری «انریکه کاپریلس» وارد گفتگو با دولت درباره برگزاری عادلانه انتخابات شده است.

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸، آمریکا در اقدامی مداخله جویانه پیروزی نیکولاس مادورو را در انتخابات غیر قانونی اعلام کرد و رسما از خوان گوایدو، رئیس جمهور خود خوانده این کشور به حمایت پرداخت. آمریکا طی این مدت با توسل به تحریم و اقدامات خرابکارانه از جمله طراحی کودتای نافرجام سعی در به قدرت رساندن دست نشانده‌های خود در ونزوئلا داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
80 تا کشور هم خواهان تجزیه سوریه و عراق بودند !!
_همراه کشورها کشورهابه کوچک اونم با تهدید و تطمیع که هنر نیست.
_این که از مرز چین تا مدیترانه 2 میلیون نیروی آماده رزم داشتن هنره
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۱۱:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
سی وچهارکشور که هیچ .اگر کل دنیا هم بخواهد نمیتواند خلاف خاسته یک ملت عمل کند.هرملتی حق انتخاب سرنوشت خودرا دارد. وکشورهایی دیگر باید احترام دموکراسی راحفظ کنن.هرچند که شرایط به نفع انهانباشد.
آخرین اخبار