بهره مندی کودکان بیمار و مددجو از برنامه‌های کتابخوانی

 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه کودکان بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز مددجویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،   رقیه دوست فاطمی ها مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جلسه کارگروه «کودک و نوجوان» کتابخانه مرکزی یزد، از اجرای برنامه‌های ویژه کودکان بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز مددجویی خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر؛ قصه‌گویی، نمایشنامه‌خوانی و کلاس آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

او با اشاره به اینکه تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها به دلیل شیوع کرونا، فرصت مناسبی فراهم آورد تا بتوان به ظرفیت‌های جدید برای ترویج کتابخوانی اندیشید، اظهار داشت: همکاران کتابدار باید نسبت به رسالتی که در قبال فرهنگ جامعه و ترغیب مردم به مطالعه دارند، متعهد باشند و از هر ابزار و روشی برای پیشبرد رسالت اصلی خود بهره بگیرند.

 رقیه دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: فعالیت‌های همه بخش‌های کتابخانه به خصوص برنامه‌های پرحجم بخش‌های کودک باید حول کتاب و به منظور  ترویج کتابخوانی صورت گیرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای بازتعریف نقش‌ها و وظایف کتابخانه‌های عمومی و شناساندن هرچه بیشتر خدمات کتابخانه به اقشار مختلف مردم در شرایط فعلی یکی دیگر از نقش‌هایی ست که همکاران بخش‌های مختلف باید به خوبی از عهده ایفای آن برآیند و بتوانند با اجرای برنامه‌های جذاب و مفید در فضای مجازی، پیوند مخاطبان خود را با کتاب و کتابخانه حفظ کنند.

 کتابخانه مرکزی یزد پس از حدود ربع قرن از آغاز ساخت آن، سرانجام با حمایت ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تکمیل و تجهیز و در اواخر سال ۹۸ آماده بهره‌برداری شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا افتتاح رسمی آن به زمان دیگری موکول شد.

بخش کودک این کتابخانه با متراژ حدود ۳۵۰ مترمربع از بزرگ‌ترین بخش‌های کودک موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور است.

مخزن کتاب مستقل، اتاق بازی، اتاق قصه‌گویی و سالن جلسات و برنامه‌ها، از قسمت‌های متنوع بخش کودک کتابخانه مرکزی یزد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار