مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد:

کتابخانه‌های سیار در یزد افزایش می‌یابد

پیغمبری از آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای راه اندازی ۵ کتابخانه سیار در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در دیدار با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اقدامات بسیار گسترده و متنوعی در طول سال برای جامعه هدف خود انجام داده و می‌دهد، گفت: یکی از اقداماتی که در طول دو سال گذشته مورد توجه و استقبال بسیار خوب شهروندان یزدی قرار گرفته، بحث قصه گویی است.

او افزود: به مناسبت چله قصه ها، تلاش داریم قصه‌های مربوط به تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، علما و انقلاب در یزد را در قالب یک کتاب جمع آوری و منتشر کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بر ضرورت احیای جایگاه و نقش قصه در جامعه تاکید کرد و گفت: قصه و قصه گویی نقش بسیار مهمی در تربیت کودکان دارد، ولی متاسفانه الان توجه به آن کمتر شده است.

پیغمبری با بیان اینکه با شروع و گسترده شدن فعالیت‌های کانون در حوزه قصه گویی استقبال چشم گیر و کم نظیری از این فعالیت در استان صورت گرفته است، گفت: مردم علاقه بسیاری به قصه و قصه گویی دارند و مشارکت بسیار بالایی هم در این طرح انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت کتابخانه‌های سیار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد افزود: در حال حاضر چهار مرکز سیار در این زمینه فعالیت می‌کند و به کودکان روستا‌های با فاصله زیر ۳۰ کیلومتر ارائه خدمت می‌کنند.

پیغمبری خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های سیار تمام کار‌هایی که از سوی مراکز ثابت انجام می‌شود را برای روستاییان انجام می‌دهند و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آن‌ها صورت گرفته است.

او ادامه داد: در استان یزد قابلیت راه اندازی ۵ مرکز سیار دیگر را داریم که متاسفانه با مشکل در زمینه تامین می‌نی بوس روبرو هستیم و در صورتی که می‌نی بوس لازم از سوی دولت یا خیرین در اختیار ما قرار گیرد، اقدام به تجهیز و تامین نیروی لازم برای فعالیت آن می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان اینکه این کتابخانه‌ها برای روستا‌های با فاصله حداکثر ۳۰ کیلومتر در نظر گرفته شده اند، گفت: برای سایر نقاط روستایی طرح کتابخانه پستی اجرا می‌شود و کتب از طریق پست به دست آن‌ها می‌رسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.