نگرانی شرکت‌های آمریکایی از اختلافات واشنگتن و پکن

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد شرکت‌های آمریکایی از اینکه اختلافات و تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن سال‌ها به طول بیانجامد بسیار نگران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، شرکت‌های آمریکایی که در چین فعالیت می‌کنند به طور فزاینده‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند که تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان طی سال‌ها کاهش نمی‌یابد و این تاثیر منفی بر کارکرد آن‌ها دارد.

به گفته آن‌ها تقریباً یک سوم این شرکت‌ها توانایی حفظ کارکنان خود را از دست داده‌اند. بر اساس نظرسنجی سالانه «تمایلات تجاری» که توسط اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای و مشاوره PWC چین انجام شد نیمی از این شرکت‌ها گفتند که معتقدند روابط متشنج حداقل تا سه سال به طول خواهد انجامید. از این تعداد، ۲۷٪ اظهار داشتند که معتقدند تنش‌ها به طور نامحدود ادامه خواهد داشت، در حالی که سال گذشته فقط ۱۳٪ درصد چنین اعتقادی داشتند.

«کر گیبز» رئیس اتاق بازرگانی آمریکا، در مراسمی به مناسبت انتشار این گزارش گفت «تنش ایالات متحده و چین مهمترین نگرانی جامعه تجاری آمریکایی در اینجاست.» او ادامه داد «آن‌ها باید این مسئله را حل کنند، زیرا در اینجا بر عملکرد تجاری تأثیر دارد.»

با تأکید بر نگرانی در مورد تنش‌های دو جانبه و همچنین نبود اطمینان اقتصادی ناشی از بیماری ویروس کرونا، تنها ۲۹٪ از شرکت‌ها اعلام کردند که قصد دارند امسال سرمایه گذاری خود را در چین افزایش دهند، در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۷٪ بود.

تنش‌های میان واشنگتن و پکن که سال گذشته به دلیل جنگ تجاری بالا بود در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین قرار گرفتن شرکت‌های فن‌آوری چین در لیست سیاه از سوی آمریکا به بهانه دلایل امنیتی به اوج خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار