نیکزاد در جمع خبرنگاران:

کارگروهی برای حل مشکلات زعفران کاران تشکیل می‌شود

نایب رئیس مجلس گفت: قرار است کارگروهی از سوی مجلس با حضور نماینده تام الاختیار وزیر صمت برای حل مشکلات زعفران کاران تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از جلسه عصر امروز درباره بررسی مشکلات زعفران کاران که در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره توافقات صورت گرفته در این جلسه بین مجلس و دولت، گفت: اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت درباره جلوگیری از خام فروشی و و زعفران جنوب خراسان فرمایشاتی داشتند.

وی با بیان اینکه اخیرا نیز بنده و تعدای از نمایندگان سفری به خراسان جنوبی داشتیم تا با مشکلات زعفران کاران آشنا شویم و در جلساتی که داشتیم قول دادیم که این مشکلات را تا رفع آن‌ها پیگیری کنیم، ادامه داد: در بازدید میدانی که انجام شد مشخص شد از ۵۰۰ تن زعفرانی که در کشور تولید می‌شود حدود ۹۵ درصد آن در آن منطقه تولید می‌شود.

نماینده اردبیل در مجلس با تاکید براینکه طبق قول‌های که به زعفران کاران داده شده بود امروز جلسه‌ای را با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار کردیم، اضافه کرد: حدود ۶۰ تن زعفران در انبار‌های تعاونی روستایی خریداری شده است که صادر شود تا بازار زعفران برهم نخورد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز قرار شد این ۶۰ تن با قیمت کارشناسی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد تا آن‌ها این مقدار را صادر کنند. همچنین درباره وام ارزان قیمت به کشاورزان قرار شد تا به آن‌ها وامی داده شود تا دستگاهی برای خشک کردن و به عمل آمدن زعفران کمک می‌کند و قیمتش ۱۲ میلیون تومان است پرداخت شود، که این مبالغ برای ۵۰۰ دستگاه از صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود، البته قرار براین شد تا ۱۰ میلیون تومان از قیمت این دستگاه وام ۶ درصد باشد و ۲ میلیون آورده کشاورز باشد.

نیکزاد با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار هکتار زمین در کشور زیر کشت زعفران می‌رود و قرار شد به زعفران کاران تسهیلات پرداخت شود، اظهار کرد:همچنین کارگروهی از سوی مجلس (کمیسیون کشاورزی) با حضور نماینده تام الاختیار وزیر صمت و نمایندگان منطقه خراسان جنوبی و نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود تا مشکلات موجود را حل کنند و سیاست‌های لازم برای کشت سال آینده زعفران را تدوین کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم در کمیته‌ای که تشکیل می‌شود جلوی خام فروشی را بگیریم و اینگونه نشود که کشوری به مانند افغانستان زعفران ما را بگیرد و به چند قیمت بفروشد.

نماینده اردبیل در مجلس گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد تا وزیر جهاد کشاورزی صورت جلسه‌ای که امروز تنظیم شد را با سازمان بازرسی کل کشور اگر به مشکلی هم برخورد با مجلس در میان بگذارد تا آن‌ها را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
کارگروهها همونطوریکه مشگل فرشو .خودرو . کارانو کارگران هفت تپه وووووووووووووو حل کردن .انشا ئ الله این مشگلم حل خاهن کرد
آخرین اخبار