بازسازی شهرستان زلزله زده سرپل‌ذهاب یک اقدام جهادی بود

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : بازسازی شهرستان زلزله زده سرپل‌ذهاب از خرابی‌های زلزله ویرانگر آبان سال۹۶، با یک اقدام جهادی و انقلابی و تلاش استاندار کرمانشاه و دلسوزی و همراهی مردم انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محبت جمالی نیا فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : از تهدید زلزله برای شهرستان سرپل ذهاب در بسیاری از بخش‌ها فرصت سازی شد و رشد ۲۰ درصدی ساخت واحد‌های مسکونی روستایی، افزایش تعداد طبقات واحد‌های مسکونی شهری، افزایش بیش از هفت هزار واحد مسکونی شهری و ساخت بیش از ۵۹ واحد آموزشی فرهنگی و ورزشی در شهرستان سرپل ذهاب تنها بخشی از فرصت سازی انجام شده از قبل زلزله است.

او گفت : مشکلات اقساط بانکی زلزله زدگان با توجه به پایان یافتن مدت ۲ساله امهال تسهیلات برای مردم مشکلاتی را بوجود آورده که عدم استفاده از تسهیلات تکمیلی ساخت اختصاص یافته بنیاد مستضعفان برای یک هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی تخریبی یکی از این مشکلات است.

نماینده عالی دولت درسرپل ذهاب افزود: عدم وجود ساختمان انتقال خون برای خونگیری در سرپل ذهاب که مرکزیت چهار شهرستان همجوار و غربی استان کرمانشاه را دارد از دیگر مشکلات شهرستان است که باتوجه به تامین زمین لازم نیازمند تامین اعتبار ساخت می‌باشد.

جمالی نیا گفت: ساختمان‌های اداری، مراکز علمی جهاد کشاورزی، کتابخانه‌های عمومی و در مجموع ۲۸ واحد اداری آسیب دیده و تخریبی برای تکمیل بازسازی خود به اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال نیاز دارند.

او با اشاره به مشکلات راه‌های اصلی و فرعی شهرستان ادامه داد: اصلاح و روکش آسفالت راه‌های اصلی شهرستان به طول ۸۹ کیلومتر نیازمند ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار است که در جریان بازسازی شهرستان دچار آسیب شده اند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ترمیم و تعویض شبکه آبرسانی روستایی در مجتمع‌های سرقلعه و جگیران، تپانی، قلعه شاهین و دشت ذهاب نیازمند تامین اعتبار۳۸۰ میلیارد ریالی است تا مشکلات روستاییان حل شود.

جمالی نیا به اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه مرزی تیله کو، ساماندهی میراث فرهنگی و ساخت ۸ دیوار حائل شهرستان اشاره کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.