آغاز همایش کمک مومنانه طرح سردار سلیمانی در کرمان

مرحله نخست همایش کمک مومنانه طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در مرحله نخست همایش کمک مومنانه طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از اولویت‌های برنامه‌های تحولی در دوران جدید مدیریت دستگاه قضایی و ریاست آیت‌الله رئیسی بر قوه قضاییه در حوزه زندان هاست و در مرحله اول کاهش جمعیت کیفری زندان‌های کشور به صورت ویژه مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

او افزود: براساس دیدگاه و نظر ریاست جدید قوه قضاییه، هر فردی که به هر دلیلی وارد زندان‌ها می‌شود، باید تعلیم خوبی‌ها و نیکی‌ها را ببیند و در حقیقت زندان‌ها باید مرکز آموزش نیکی‌ها و خوبی‌ها باشند.

موحد اهدای کمک‌های مومنانه به خانواده زندانیان نیازمند را یکی از مظاهر عملی آموزش نیکی‌ها و خوبی‌ها برشمرد و تصریح کرد: طرح اهدای کمک‌های مومنانه به نیازمندان و محرومان در حقیقت آموزش عملی احیای نیکی‌ها و ارزش‌های دینی و معنوی جامعه به شمار می‌رود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان از همکاری بنیاد مسنضعفان انقلاب اسلامی، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مدنی از جمله انجمن حمایت زندانیان و ستاد دیه و خیران برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند تقدیر کرد و بیان داشت: اقدام بسیار خوبی برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند در ابتدای سال ۹۹ و در زمان شیوع بیماری کرونا در استان انجام شد.

موحد با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۴۲۶ خانواده زندانی بی بضاعت در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد و انجمن حمایت زندان‌ها قرار دارند، گفت: این خانواده‌ها ضمن دریافت مستمری‌های ماهانه از کمک‌های مادی موردی نیز بهره مند می‌شوند و در این زمینه به صورت سالانه در مرکز استان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از سوی انجمن حمایت زندانیان برای آن‌ها هزینه می‌شود و در کنار آن تسهیلات ارزان قیمت بانکی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اهدای یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان کمک نقدی به صورت کارت هدیه از ابتدای امسال تاکنون به خانواده زندانیان بی بضاعت و محروم با همکاری بنیاد مستضعفان کشور، افزود: از ابتدای امسال شش هزار و ۶۰۰ سبد کالا به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان نیز در بین این خانواده‌ها توزیع شده است که مجموع ارزش ریالی این سبد‌ها یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بوده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان به اهدای چهار هزار و ۷۰۰ بسته بهداشتی در بین خانواده زندانیان محروم و نیازمند نیز اشاره و تصریح کرد: طی امسال، ۱۷۰ زندانی نیازمند به منظور دریافت وام ۵ میلیونی به صندوق امداد ولایت معرفی شده اند.

موحد تاکیدکرد: در زمینه‌ی اجرای مرحله نخست همایش کمک مومنانه طرح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز طی روز جاری یک هزار و ۵۹۰ بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته ۳۵۰ هزار تومان در بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع می‌شود.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۷ زندانی مالی و جرایم غیرعمد با پرداخت کمک ۶ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومانی ستاد دیه از زندان‌های این استان آزاد شده اند.

او بیان داشت: در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور نیز ۱۷ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند که هفت نفر از آن‌ها مربوط به زندان مرکزی کرمان بوده اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان نیز در این نشست از حمایت‌های دستگاه قضایی از مجموعه زندان‌ها تقدیر کرد و گفت: زندان‌ها ضمن رویکرد امنیتی، ابعاد تربیتی را نیز شامل می‌شوند و در استان کرمان توجه به ابعاد حمایتی و تربیتی موجب افزایش امنیت زندان‌ها نیز شده است و اگر نگاه‌های حمایتی و تربیتی نبود، نگهداری زندانیان در زندان‌ها بسیار دشوار می‌شد.

رمضان امیری افزود: ۲۳ درصد از زندانیان استان کرمان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند و نیاز است که به این انجمن و ستاد دیه کمک شود تا نگاه آیت الله رئیسی به زندان و زندانی به شکلی محقق شود که اگر فردی وارد زندان‌ها شد، خانواده‌های آن‌ها در سختی و رنج نباشند.

او با اشاره به اینکه کمک به خانواده مددجویان نیازمند مورد توجه دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها قرار دارد، تصریح کرد: امسال به جای توزیع غذای نذری از سوی هیئت‌های مذهبی در بین زندانیان، ارزاق خشک خریداری و در اختیار خانواده‌های زندانیان نیازمند قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار