درگیری دو ایالت آمریکا با آتش سوزی گسترده

آتش سوزی گسترده در دو ایالت اورگان و کالیفرنیا آمریکا به وقوع پیوسته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ای بی سی نیوز، تلاش آتش نشان‌ها برای خاموش کردن آتش سوزی بوته زار‌ها و مناطق جنگلی در ایالت اورگان در آمریکا بی وقفه ادامه دارد و همزمان با اعلام وضعیت فوق العاده، ۳۶ مورد آتش سوزی در این ایالت گزارش شده است.

همچنین پیش روی آتش سوزی در مناطق شهری در مرز کالیفرنیا سبب شد اقدام برای تخلیه‌ی مناطق مسکونی که در مسیر آتش سوزی قرار دارند با کُندی روبرو شود. آتش نشان‌ها در کالیفرنیا هم اکنون با وزش شدیدترین باد‌های موسمی روبرو شده اند که به خودی خود به گسترش دامنه آتش سوزی منجر می‌شوند.

بر اساس این گزارش، تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا در آتش سوزی سال جاری سوخته است. آتش سوزی از قسمت‌های شمالی ایالت تا نزدیکی مرز مکزیک ادامه دارد. وزش باد شدید، گرمای بسیار زیاد و شرایط آب و هوایی خشک و سوزان سبب شده ۲۵ مورد آتش سوزی گسترده به تنهایی در کالیفرنیا اتفاق بیافتد و بیش از دو میلیون هکتار از اراضی را بسوزاند.

ساکنان بخش‌هایی از کالیفرنیا ۲۳ روز پی در پی در آب و هوای دودآلود نفس می‌کشند و دامنه‌ی دید در این آب و هوا به کمترین میزان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار