آجرهایی که نیکوکاران بوشهری برای ساخت مدرسه بر روی هم گذاشتند

نیکوکاران از زمان اجرای طرح آجر به آجر یعنی فروردین امسال تا کنون بیش از ۱۹/۵ میلیاردتومان در اجرای طرح‌های آموزشی استان بوشهر مشارکت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

احمد مرادی تاکید کرد: این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن همه افراد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

او عنوان کرد: طرح کمک‌های آجر به آجر می‌تواند هر کمکی را به هر شکل شامل شود و به جای نام‌گذاری یک مدرسه به نام یک خیر نام چند خیر روی کلاس‌های یک مدرسه گذاشته می‌شود تا خیران رغبت بیشتری برای کمک کردن داشته باشند و فشار مالی مانع کمک آنان نشود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر، با شروع آجر به آجر از ابتدای سال، ۳۵۰ خیر در استان با شرکت در این طرح، ۱۹.۵ میلیارد تومان به ساخت واحدهای آموزشی کمک کرده‌اند.

مرادی تاکید کرد: پارسال مشارکت خیرین در طرح‌های مدرسه سازی استان با افزایش ۲۰ درصدی به ۵۱ میلیاردتومان رسید و انتظار می‌رود با فعالیت‌های فرهنگی، امسال این مشارکت به ۶۰ میلیاردتومان برسد.

حدود ۷۵۰ کلاس درس مدارس استان بوشهر تخریبی و نیازمند بازسازی است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.