در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استفاده از پساب تصفیه شده جزء سیاست‌های شهرداری تهران است

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: باز چرخانی آب و استفاده از پساب تصفیه شده یکی از سیاست‌های شهرداری است.

شینا انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تفاهم نامه مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران به منظور استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری اظهار کرد: باز چرخانی آب و استفاده از پساب تصفیه شده یکی از سیاست‌های شهرداری است. حفاظت پایدار فضای سبز از مباحث مهم در بقای حیات طبیعی در شهرنشینی امروزی است.

انصاری با بیان اینکه یکی از عوامل محدودکننده گسترش فضای سبز، کمبود منابع آب قابل دسترس است، ادامه داد: یکی از راهکار‌های غلبه بر این مشکل استفاده از پساب تصفیه‌ شده فاضلاب مطابق با استاندارد منابع پذیرنده محیط زیست در تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ایجاد تصفیه خانه‌های محلی و منطقه‌ای می‌تواند به عنوان یکی از ارکان اجرای سیاست‌های شهرداری تهران در بازچرخانی آب مطرح شود، خاطر نشان کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران که هم اکنون در دست احداث است، به منظور استفاده از منابع پساب جهت کاربرد در فضای سبز شهر تهران می‌تواند نقش بسیار موثری ایفا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار