هاشمی:

شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند

رئیس شورای شهر تهران گفت:برخی از تذکرات شورای شهر تهران اگر همچنان بدون پاسخ بمانند می‌توانند به سوال تبدیل شوند و شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار کرد: امسال با شرایط پاندمی کرونا، شاهد نوع متفاوتی از عزادارای عاشقان اباعبدالله (ع) هستیم که عمق و سوز بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

هاشمی ادامه داد: اگرچه این دوره به لحاظ مشارکت و اعتماد مردمی به مدیریت شهری بی‌سابقه بود، اما به لحاظ بروز مشکلات و موانع درونی و بیرونی نیز کمتر شاهد چنین شرایطی بودیم. شرایط سخت اقتصادی کشور و تورم رکودی توأم با تحریم‌های بی‌سابقه در تاریخ همراه با رکود در صنعت ساختمان و منقبض شدن منابع مالی مدیریت شهری که توأم با کسری بودجه و کمبود منابع دولت نیز شده بود.

وی افزود: بیش از ۲۳۰ جلسه برای رسیدگی به طرح‌ها و لوایح وصولی و ۶۳۰ تذکر اعضای شورا که در برخی حوزه‌ها نظیر شفافیت که لغو جلسات غیرعلنی شورا، پخش زنده صحن علنی و شفاف کردن آرای اعضا برای نخستین بار در کشور بخشی از پروژه شفافیت شورای پنجم بوده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: صیانت از باغات و فضای سبز با لغو مصوبه برج باغ ها، تکثر و تنوع دیدگاه‌ها در حوزه فرهنگ و فراهم‌سازی بستر برای مشارکت نهاد‌های مدنی از جمله اقدامات شورای پنجم به شمار می‌رود.

هاشمی یادآور شد: شورای پنجم ۱۸۷ مصوبه عمومی، ۲۸۲ مصوبه باغات و ۳۵ مصوبه نامگذاری داشته است و برای ۱۱۹ شخصیت حقوقی نمایندگان شورا را با رأی صحن علنی معرفی کرده است.

وی گفت: کمیسیون‌های تخصصی شش‌گانه شورا می‌توانند به صورت تفصیلی گزارش عملکرد خود را برای اطلاع افکار عمومی و کارشناسان ارائه بدهند. طبیعی است بروز و ظهور عملکرد شورای پنجم، در بیلان شهرداری به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری، تبلور می‌یابد و در این بخش به دلیل بی‌ثباتی و تغییرات شهردار در ۳ سال گذشته و همچنین فاصله عملکرد موجود با عملکرد مطلوب، نارضایتی‌ها و انتقاداتی وجود دارد که شورای پنجم شنونده و پذیرای نظرات کارشناسی است.

هاشمی افزود: برخی از تذکرات شورای شهر تهران اگر همچنان بدون پاسخ بمانند می‌توانند به سوال تبدیل شوند و شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در پایان بایستی از عملکرد همه اعضای شورا، همکاران دبیرخانه، اصحاب رسانه و کارشناسان و مشاورانی که ما را در همه شرایط به خصوص پاندمی کرونا بدون وقفه در انجام وظایف یاری کردند، قدردانی کنم و آرزو دارم که در یک سال باقیمانده بتوانیم به وظایف سنگین خود در برابر آرا مردم عمل کرده و امانتدار خوبی در مقابل مردم باشیم.

بیشتر بخوانید

حق شناس از کاندیداتوری ریاست شورای شهر تهران انصراف داد

اجازه دهید که سورپرایز شوید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار