فعالان عرصه فیلم و سینمای خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند

به مناسبت روز ملی سینما، از فعالان عرصه فیلم و سینما در خراسان جنوبی تجلیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در مراسم تجلیل از فعالان عرصه فیلم و سینما، مدیران موسسات سینمایی فعال و فیلمسازانی که از ۲۱ شهریور ۹۸ تا ۲۱ شهریور امسال موفق به کسب افتخاراتی شده‌اند، تجلیل می‌شود.

او افزود: قدردانی از "مهدی هوشنگ نژاد" پیشکسوت عرصه سینمای خراسان جنوبی و پخش فیلم یکی از فیلمسازان استان از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

زمزم بیان کرد: مراسم گرامیداشت روز ملی سینما در استان روز شنبه ۲۲ شهریورماه ساعت ۱۸ در محل آمفی تئاتر گلبانگ بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم به مناسبت ۲۱ شهریور ضمن گرامیداشت روز سینما، پیامی صادر کرد.

 در پیام  نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آمده است: بیست و یکم شهریورماه که روز ملی سینما نامگذاری شده، فرصتی است برای ارج نهادن به سعی صادقانه هنرمندان سینمایی و همه تلاش‌گران این عرصه و همچنین فرصتی است برای ارتقای صنعت سینما و ارج نهادن به خدمت‌گزاران سینما و نیز ارزشمند فرصتی است برای تسهیل خدمات ارزنده سینمایی به عموم جامعه.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: وقتی باور ما بر این استوار باشد که بنا بر قول رهبری معظم امروز کلید کشور در دستان سینماگران است شایسته ‌تر و بایسته ‌تر است که سینما را منتقدی منصف و مشفق پنداریم و از سینما انتظار امید به آینده و ارتقاء ارزش‌های اخلاقی و انسانی را داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: در سالی که گذشت از ۲۱ شهریور ۹۸ تاکنون تلاش سخت کوشانه و صادقانه‌ای شد تا مالکان و سرمایه‌گذاران سینمایی تشویق به نوسازی و همچنین تاسیس سینما در این استان شدند که به حول و قوه الهی، ۲ سینما بازسازی شد و کلنگ پردیس سینما امید طبس با سه سالن نمایش فیلم بر زمین خورد.

نبی زاده افزود: همچنین در حوزه فیلمسازی از تمام سینماگران جوان انتظار می‌رود با در نظر گرفتن پتانسیل بومی علاوه بر به تصویر کشیدن تاریخ پر فراز و نشیب خراسان جنوبی به میراث کهن این دیار و مفاخر و مشاهیر آن هم در کلیه قالب‌ های سینمایی نظری بیفکنند و اقدامات هنری شایسته‌ای انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در پایان ضمن تمجید از تمامی دستاورد‌ های سینمایی ۱۵ ساله اخیر استان، این روز فرخنده را گرامی داشته و امیدواریم شاهد موفقیت‌های روزافزون تمامی فعالین عرصه سینما، معلمین و اساتید سینمای استان، هنرجویان و دانش‌آموزان رشته سینما، سینماداران و مدیران موسسات و آموزشگاه‌های سینمایی و همه کوشندگان سخت‌کوش هنر هفتم در خراسان جنوبی باشیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.