اجازه فعالیت گروه‌های تئاتر صادر شده، اما با مسئولیت کارگردان‌ها!

زمزم معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد گفت: گروه‌های نمایشی و سینما‌ها امکان فعالیت در سالن ها نمایشی دارند.

زمزم معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: با توجه به تعطیلی ۴ ماهه گروه‌ها نمایشی و نبود زمان برای تمرین گروه‌ها با بازگشایی سالن‌های تئاتر این گروه‌ها نیازمند تمرین هستند.

او  با اشاره به اینکه برای تمرین گروه‌ها مشکلی نداریم ادامه داد: با انجمن‌های هر شهرستان‌ها هماهنگ کردیم که امکان تمرین را برای گروه‌ها فراهم کنند .

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد  افزود:  تمرین گروه‌ها بلا مانع است و اجازه اجرای عمومی با رعایت پروتکل‌ها را می‌دهیم .

او با بیان اینکه مجوز بازگشایی سینما‌ها از طرف ستاد ملی و استانی کرونا صادر شده است و سینما‌ها بارعایت پروتکل‌ها می‌توانند اکران داشته باشند گفت:  در حال حاضر موضوع تامین فیلم مطرح است و سینما‌ها از اول تیر ماه نتوانستند فیلم تهیه کنند .


بیشتر بخوانید 


محسن زاده نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: در ۱ تیر ماه فعالیت سالن‌های نمایشی دوباره آغازشده بود که با بالا رفتن امار ابتلا به ویروس کرونا مسولیت برگزاری تمارین به کارگردان‌ها واگذار شد .

او اظهار کرد: پشت ما را خالی نکردند ولی مسولیت را هم قبول نکردند.

نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: تعدادی از تمرین ها که در موسسات هنری انجام می‌شد، از اول تیر ماه و بعد از برگزاری حدود ۳ جلسه تعطیل شد.

محسن زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط سالن الغدیر موجود است با ۱۰ گروه نمایشی تصریح کرد:  چگونه امکان تمرین گروه ۲۰ نفری در سالن کوچک انجمن نمایش با رعایت فاصله اجتماعی ممکن است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار