مدیرعامل مخابرات قم گفت: ۶۳۱ مدرسه در داخل شهر و ۱۵۹ مدرسه در توابع و روستا‌های قم به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شرکت مخابرات قم،سید اسدالله دهناد،مدیرعامل مخابرات قم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم استفاده مدارس از اینترنت برای آموزش های آنلاین گفت: ۷۹۰ مدرسه در سطح استان از اینترنت پرسرعت مخابرات بدون پرداخت هزینه استفاده می‌کنند.

او  با اشاره به هوشمندسازی مدارس افزود:  براساس تفاهم نامه با وزارت آموزش وپرورش، مخابرات قم اقدام به تامین اینترنت پرسرعت برای ۷۹۰ مدرسه شهری و روستایی استان کرد که بر این اساس ۶۳۱ مدرسه در داخل شهر قم و ۱۵۹ مدرسه در توابع و روستا‌ها به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند.

مدیرعامل مخابرات قم ادامه داد: از مجموع مدارس متصل به اینترنت تعداد ۶۴۰ مدرسه از بستر ADSL و مابقی از بستر VDSL استفاده می‌نمایند.

او افزود: سرعت سرویس  در بستر ADSL تا ۱۶ مگابایت و در بستر VDSL تا ۸۰ مگابایت قابل استفاده است.

دهناد همچنین گفت: مدت زمان این سرویس‌ها دوساله است و ترافیک ماهانه سرویس برای مدارس تک شیفت ۳۰ گیگابایت در ماه و مدارس دو شیفت که به طور مشترک از سرویس استفاده می‌کنند ۵۰ گیگابایت است که مدارس در این دو سال هیچ گونه هزینه‌ای بابت آن پرداخت نخواهند کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار