پوررضایی برعکس زنوزی ولخرج نیست/ ماشین سازی یکی از کم هزینه‌ترین تیم‌ها در نقل و انتقالات

تیم فوتبال ماشین سازی در فصل نقل و انتقالات از خرید‌های آنچنانی صرف نظر کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زنوزی مالک سابق باشگاه ماشین سازی و فعلی باشگاه تراکتور با خرید بازیکنان گران قیمت، بریز و بپاش‌های زیادی  و به یک چهره محبوب برای تبریزی ها تبدیل شد. زنوزی اگرچه بیشتر برای تراکتور پول خرج می‌کرد، اما از کمک خود به ماشین سازی هم دریغ نمی‌کرد.

در شروع فصل نقل و انتقالات محمدرضا زنوزی برای اینکه از نظر قانونی به دلیل داشتن همزمان ۲ باشگاه، به مشکل نخورد، ترجیح داد باشگاه ماشین سازی را واگذار کند و فقط مالک تراکتور دیگر تیم تبریزی باقی بماند. در این بین باشگاه ماشین سازی که از پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود، زمان زیادی را از دست داد و تعدادی از بازیکنان این تیم که چند پیشنهاد بزرگ، از باشگاه‌های متمول ایران دریافت کرده بودند، به سمت در‌ب های خروج ماشین سازی روانه شدند.

در نهایت پوررضایی که گفته می‌شود یک تاجر شناخته شده در تبریز است و از دوستان زنوزی به حساب می‌آید، امتیاز باشگاه ماشین سازی را خریداری کرد تا به عنوان مالک جدید این تیم شناخته شود. او، اما ظاهراً بر خلاف زنوزی به خرید بازیکنان بزرگ و اسمی علاقه‌ای ندارد. اولین اقدام پوررضایی در ماشین سازی کنار گذاشتن هومن افاضلی سرمربی فصل گذشته این تیم بود که موفق شد باشگاه تبریزی را در لیگ برتر نگه دارد.

//////پوررضایی برعکس زنوزی ولخرج نیست؟ ماشین سازی کم هزینه‌ترین تیم نقل و انتقالات

پوررضایی تصمیم گرفت تا وحید بیاتلو سرمربی جوان اسبق نود ارومیه را که زمانی دستیار الهامی در تراکتور بود، جایگزین افاضلی کند. بیاتلو با ۳۲ سال سن جوان‌ترین سرمربی لیگ برتر به حساب می‌آید. سپس با نظر بیاتلو مسئولان ماشین سازی با وجود محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی چند بازیکن کم نام و نشان را خریداری کردند تا به نوعی خروج نفرات شاخص خود را پوشش دهند.

پس از آن شایعاتی از باشگاه ماشین سازی شنیده شد که مسئولان این تیم از بازیکنان خواسته اند تا رقم قرارداد خود را کاهش دهند. همین امر باعث ناراحتی چند بازیکن این تیم شد و آن‌ها را به فکر جدایی از این تیم انداخت. بیاتلو هم در صحبت‌هایی مطرح کرد که چند بازیکن این تیم پیشنهاد ۲ میلیاردی از سایر باشگاه‌ها دریافت کرده اند و قصد جدایی دارند.

اکنون مسئولان باشگاه ماشین سازی بابت جدایی بابک مرادی و شاهین توکلی که قرارداد خود را یک طرفه فسخ کردند، گله‌مند هستند و اعتقاد دارند در این زمینه حق با آن‌ها است. اولین نکته‌ای که پس از این موضوع به ذهن می‌رسد، چگونگی قرارداد بستن تیم‌ها با بازیکنان می‌باشد که به راحتی از تیم‌های خود جدا می‌شوند و دست باشگاه را در پوست گردو می‌گذارند.

باشگاه ماشین سازی باید این نکته را در نظر بگیرد، در شرایطی که از گوشه و کنار پیشنهادات بالای ۱۰ میلیارد تومان از سوی برخی باشگاه‌ها به بازیکنان مختلف شنیده می‌شود، طبیعتا نمی‌توان با بودجه اندک اقدام به جذب بازیکنان اسم و رسم دار کرد. از این رو آن‌ها به فکر استفاده از بازیکنان بومی و شاید ستارگان خارج از دید افتاده اند.

//////پوررضایی برعکس زنوزی ولخرج نیست؟ ماشین سازی کم هزینه‌ترین تیم نقل و انتقالات

شاید جدایی حامد لک و بابک مرادی در نگاه اول چندان خطرناک به نظر نرسد، اما وقتی این تعداد از حدی زیادتر شود، فاجعه عظیمی را به وجود خواهد آورد، پور رضایی در مصاحبه اخیر خود اشاره کرده به دنبال این است تا مشکل محرومیت این تیم را در جذب بازیکن برطرف کند. او گفته که روی سیاست بومی گرایی و بها دادن به جوانان آذربایجان تمرکز خواهد کرد. این صحبت پور رضایی را می‌توان به نوعی نقض کرد، زیرا در بین ۴ بازیکنی که ماشین سازی تاکنون جذب کرده، ۳ بازیکن ۲۸ ساله و یک بازیکن ۲۷ ساله به چشم می‌خورد. این موضوع نشان می‌دهد ماشین سازی چندان هم به جوان‌گرایی اهمیت نمی‌دهد.

محمدرضا زنوزی همتای پوررضایی هم تا به اینجای فصل نقل و انتقالات فعالیت چندانی نداشته و به نظر می‌رسد در شوک قهرمانی این تیم در جام حذفی قرار دارد. باید دید تیم‌های پرطرفدار آذربایجان در فصل پیش روی لیگ برتر چه سرنوشتی خواهند داشت.

ماشین سازی تاکنون ۴ بازیکن جذب کرده است. تا این لحظه اکبر آفاقی، فرشاد اسدی، سیروس صادقیان و علی مغنمیان به عضویت این تیم درآمده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
او نیامده ماشین سازی را نابود کرد.معلوم نیست این تیم در لیگ برتر بازی میکند یا در لیگ یک. تیمی که او با مربی اش می بندد در حد لیگ دو است.
آخرین اخبار