کرونا نبض بازار طب سنتی مشهد را کاهش داد

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کرونا مراجعه به مراکز طب سنتی مشهد را ۴۰ درصد کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده میزان مراجعه مردم به سلامتکده‌های طب سنتی در مشهد طی دوران شیوع کرونا نسبت به قبل از همه‌گیری این ویروس حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

او افزود: در حال حاضر ۱۴ سلامتکده و مرکز طب ایرانی و مکمل در مشهد فعال است که ۹ مرکز از این تعداد دانشگاهی است و بقیه از طریق بخش خصوصی فعالیت دارند.

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دو سلامتکده از این تعداد در درمانگاه‌های بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد دایر هستند.
 

بیشتربخوانید


یوسفی بیان کرد: سلامتکده‌های طب سنتی به منظور دسترسی عموم مردم به خدمات استاندارد و تخصصی طب سنتی و مکمل ساخته شده‌اند و در این مراکز خدماتی همچون مشاوره مزاج شناسی، تغذیه، تجویز گیاهان دارویی، مشاوره سبک زندگی، حجامت، بادکش، فصد و زالو درمانی، ماساژ، طب سوزنی و معاینه بیماران انجام می‌شود.

او تصریح کرد: بیشتر مراجعات مردم به سلامتکده‌ها مربوط به بیماری‌های عضلانی و اسکلتی، اختلالات روان‌شناختی، بیماری‌های داخلی مزمن همچون دیابت، سندرم متابولیک، درد مفاصل، افزایش وزن و امثال آن است و به طور معمول بسیاری از این بیماران نتایج رضایت بخشی از درمان‌های رایج در آن‌ها دریافت نکرده‌اند.

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی از افراد با هدف پیشگیری مانند انجام حجامت به سلامتکده‌ها مراجعه می‌کنند، تاکید کرد: برای افرادی که فقط با هدف پیشگیری به سلامتکده‌ها مراجعه دارند توصیه می‌شود تا پایان شیوع کرونا نسبت به انجام موارد غیرضروری اقدام نکنند، اما مراجعه سایر بیماران به این مراکز با رعایت ضوابط بهداشتی منعی ندارد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.