وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی همچنان قرمز است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ابتلای ۳۰ هزار و ۵۵ نفر به کرونا گفت: وضعیت آذربایجان شرقی از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون ۴.۵ درصد از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

او گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری و ۱۲ نفر هم فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، گفت: هم اکنون ۱۰۵ نفر نیز به کمک دستگاه‌های ونتیلاتور (تهویه مکانیکی) نفس می‌کشند.

او گفت: شهرستان‌های ورزقان، هوراند و اسکو در وضعیت سفید و شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان‌آباد در وضعیت زرد، شهرستان‌های هشترود، هریس، بناب، اهر، چاراویماق و تبریز در وضعیت نارنجی قرار دارند که با اندکی تغییرات آماری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

صومی در مورد بازگشایی مدارس و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس هم گفت: مدیران مدارس و دانش‌آموزان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دانش‌آموزان باید شیوه‌های بهداشتی کرونایی را آموزش ببینند.

او گفت: وجود هر نوع داروی ضدکرونای سنتی و صنعتی خلاف واقع است.

صومی گفت: استفاده مداوم از ماسک، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین درمان کروناست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام خدمت مسئولین استانی لطفا با افراد سیگاری برخورد شود چون انها بزرگترین و بیشترین ناقلان ویروس کرونا هستند. و اصلا بهداشت را رعایت نمیکنند همچنین در شهرستان های استان در حالی که فعالیت قهوه خانه ها ممنوع است در بعضی شهرستان ها مثل خود شهر اسکو فعالیت میکنند ما در اسکو بودیم و در یک قهوه خانه حدود100 نفر حضور داشتند و اصلا فاصله گذاری رعایت نشده بود در این صورت انتظار دارید امار استان پایین بیاید ادرسی که ما دیدیم خیابان فرمانداری نزدیکی دانشگاه ازاد اسکو میدان روبروی اداره منابع طبیعی شهر اسکو ساعتی که ما دیدیم حدود ساعت 10 شب لطفا با قانون شکنان برخورد شود با تشکر