وضعیت قرمز کرونایی در ۷ شهرستان آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شهرستانهای آذرشهر، مراغه، میانه، هشترود، سراب، جلفا و اهر در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و رعایت اصول بهداشتی در این مناطق بیش از پیش ضرورت دارد.

او گفت: وضعیت نارنجی در ۴ شهرستان تبریز، بستان آباد، عجب شیر و هوراند حاکم است و ۷ شهرستان اسکو، بناب، هریس، ورزقان، کلیبر، شبستر و مرند در وضعیت زرد قرار دارند و و وضعیت در ۳ شهرستان چاراویماق، ملکان و خداآفرین سفید است.

صومی با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نسبت به یک ماه اخیر افزود: خوشبختانه با توجه به مراعات نسبی دستورالعملهای بهداشتی در استان در آمار‌های کرونایی به اوج نرسیدیم و وضعیت نیز فعلا تحت کنترل است.

او  به ۷۲۰ بیمار کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: از ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار بدحال کرونایی در کشور ۸۱ نفر در آذربایجان شرقی هستند و این آمار با توجه به اینکه استان ۵ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، رقم پایینی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین به انعقاد قرارداد ۲۳۳ طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان از سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ۱۸۰ طرح از این تعداد به اتمام رسیده است و ۵۳ طرح دیگر که درمانگاه ترک در بخش کندوان نیز جزو آنهاست تا ۳ ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید.

صومی علت تاخیر در تکمیل ۵۳ طرح موجود را افزایش قیمت مصالح در زمان شروع و عدم عمل به تعهدات تامین اعتبار ۵۰ درصدی از سوی منابع استانی و خیران دانست و گفت : این طرح ها تنها با ۵۰ درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار