در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پاییز خشکی پیش روست؛ پیش بینی دمای بالای نرمال طی هفته های آتی

رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: مدل های اقلیمی نشان می دهد که بارش ها در فصل پاییز کمتر از مقادیر بلندمدت است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بارندگی قابل توجهی طی هفته های آتی پیش رو نیست، اظهار کرد: بنابر آخرین مدل ها، طی ۴ هفته آینده در شمال کشور به ویژه شمال غرب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، بخش شمالی خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش باران انتظار می رود.

او بارش باران تا پایان شهریور را کمتر از نرمال اعلام کرد و گفت: در هفته های اول مهر بارندگی بیش از نرمال انتظار نمی رود و به عبارت دیگر طی ۴ هفته آینده بارش ها به کمتر از نرمال گرایش دارند.

وظیفه درباره آخرین وضعیت دما در کشور بیان کرد: دما در نیمه غربی کشور همچون حوزه زاگرس، آذربایجان شرقی و غربی، جنوب شرق تا جنوب کشور بالای نرمال و در مرکز کشور از جمله تهران، مرکزی و قم در حد نرمال و در شرق کشور یک تا ۲ درجه کمتر از نرمال است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه دما در نیمه غربی کشور طی هفته دوم مهر همچنان بالای نرمال است، افزود: در هفته دوم‌ مهر کمابیش این شرایط در نیمه غربی همچون استان های زاگرس و البرز یک تا ۳ درجه بالای نرمال است.

به گفته او، در هفته اول مهر دما به ویژه در نیمه شرقی کشور یک تا ۳ درجه بالای نرمال و در هفته دوم به نرمال می رسد.

وظیفه درباره آینده بارش‌ها بیان کرد: خروجی مدل ها نشان می دهد که طی ماه های مهر، آبان و آذر بارندگی در خاورمیانه از جمله ایران نسبت به متوسط بلندمدت در فصل پاییز کمتر از نرمال است و به عبارت دیگر پاییز خشکی پیش روست که امیدواریم این شرایط در فصل زمستان تداوم نیابد.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش کمتر از نرمال در فصل پاییز انتظار می رود که کم بارشی در فصل زمستان و بهار جبران نشود که با این وجود فشار بر سفره های زیرزمینی افزوده می شود‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار