وزیر خارجه قطر در سخنانی در آغاز نشست صلح افغانستان در دوحه تاکید کرد این مذاکرات منعکس‌کننده اهمیت پایان جنگ و برقراری صلح در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در آغاز نشست مذاکرات صلح افغانستان که با حضور مقامات افغانستان و جنبش طالبان در دوحه، پایتخت قطر برگزار شده است، بر اهمیت صلح در کابل تاکید کرد.

او گفت: مذاکرات افغانستان منعکس کننده اهمیت پایان جنگ و برقراری صلح در این کشور است.

آل ثانی تاکید کرد: تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان برقراری آتش‌بس و آغاز گفتگوهاست.

وزیر خارجه قطر گفت: مذاکرات با هدف عبور از موانعی است که مانع تحقق صلح مطلوب در افغانستان شده است.

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر دیروز (جمعه) در توئیتی اعلام کرد: طالبان آمادگی دارد مذاکرات بین افغانستانی‌ها را در چارچوب توافق صورت گرفته بین آمریکا و طالبان آغاز کند.

او گفت: طالبان در نظر دارد این مذاکرات با توجه به ارزش‌های اسلامی و منافع ملی افغانستان منجر به صلح سراسری و یک نظام اسلامی واقعی در این کشور شود.

دولت افغانستان نیز از چند روز قبل از آمادگی هیات مذاکره کننده دولت برای سفر به قطر خبر داده بود.

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده بود که دوحه از روز شنبه ۱۲ سپتامبر میزبان مذاکرات صلح گروه‌های افغانستانی است.

براساس گزارش‌ها، شش زندانی خطرناک طالبان که دولت‌های فرانسه و استرالیا مخالف آزادی آن‌ها بودند امشب به قطر منتقل شده اند. این شش زندانی جزو پنج هزار زندانی طالبان هستند که آمریکا قول آزادی آن‌ها را به طالبان داده بود.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور برای شرکت در گفتگو‌های صلح بین افغانستانی‌ها به دوحه سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار