فرمانده سنتکام: تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق به سه هزار نفر کاهش می‌یابد

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام اعلام کرد شمار سربازان آمریکایی در ماه جاری میلادی به سه هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» رسما اعلام کرد شمار سربازان آمریکایی در عراق در ماه جاری میلادی به ۳ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

طبق اعلام سی ان ان، مکنزی، فرمانده سنتکام گفت: این کاهش از حدود ۵۲۰۰ سرباز در عراق به ۳ هزار سرباز خواهد بود و همین ماه اتفاق خواهد افتاد؛ مسأله‌ای که به ما اجازه می‌دهد به شرکای عراقی مان کمک رسانی و ارائه مشاوره را در خصوص ریشه کن کردن بقایای داعش در عراق ادامه دهیم.

مکنزی همچنین گفت: تصمیم کاهش نیرو‌ها با هماهنگی دولت عراق و شرکای ائتلاف بین المللی اتخاذ شده است.

پیشتر یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز اعلام کرده بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است خروج شمار بیشتری از سربازان آمریکایی از عراق را در امروز چهارشنبه اعلام کند.

شبکه ABC گزارش داد: این اظهارات از زبان مکنزی در حضور «عناد جمعه» وزیر دفاع عراق مطرح شد.

سخنان این مقام مسئول در حالی بیان شده بود که انتقاد‌ها در آمریکا نسبت به انتشار گزارش‌هایی پیرامون اهانت دونالد ترامپ به کهنه سربازان آمریکایی و نیز کشته شدگان آمریکایی در جنگ جهانی ادامه دارد.

ماه گذشته دونالد ترامپ در دیدار مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق قول داده بود که نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را خارج خواهد کرد.

همچنین ماه گذشته، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا فاش کرد که طی ماههای آینده، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به زیر پنج هزار نظامی کاهش خواهد یافت.

آمریکا در حال حاضر ۵۲۰۰ سرباز در عراق به منظور آنچه «جنگ با داعش» خوانده شده، مستقر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار