کرمانشاه رتبه نخست در پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اعلام کرد که این استان رتبه نخست در پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خانگی مستقل در کشور را کسب کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۳۱۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی با پیش‌بینی ۵۴۳ فرصت شغلی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه از این تعداد ۲۷۶ پرونده مربوط به طرح‌های مستقل و ۳۹ فقره مربوط به طرح‌های پشتیبان است، گفت : کرمانشاه در این مدت در زمینه پرداخت به مشاغل خانگی مستقل رتبه نخست و در زمینه پرداخت طرح‌های پشتیبان رتبه پنجم کشور را کسب کرد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه،افزود: این استان از نظر تعداد مشاغل پیش بینی شده برای مشاغل خانگی با ۵۴۳ فرصت شغلی جایگاه سوم کشوری را دارد.

عزیزی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت و قرض‌الحسنه است، ادامه داد: این تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل خانگی و بهره‌گیری از ظرفیت کسب و کار‌های خانگی برای بهبود اشتغال و درآمد خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

او از اشتغال‌زایی برای افراد در منزل به عنوان یک راهکار برای استفاده از مهارت‌های فردی در راستای افزایش تولید نام برد و گفت: این تسهیلات معمولا به ۲ صورت فردی و پشتیبان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه سهم امسال استان از این تسهیلات ۸۵ میلیارد ریال است، افزود: سال گذشته سهم استان از این تسهیلات ۹۰ میلیارد ریال بود که ۱۰۰ درصد آن جذب شد.

عزیزی با بیان اینکه مجوز مشاغل متناسب با نوع آن از سوی دستگاه اجرایی مرتبط صادر می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی همچون صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید از جمله مهترین دستگاه‌هایی هستند که مجوز‌ها را صادر می‌کنند.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: منظور جلوگیری از انتقال این بیماری انجام اکثر امور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه در دستگاه‌های اجرایی نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار