معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری عنوان کرد:

احداث ۷۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی، الگویی برای کشور

جلسه بررسی شیوه نامه احداث ۷۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی، به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان  جنوبی گفت : احداث ۷۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی، طرح بزرگی است که به الگویی برای کشور تبدیل شده و علاوه بر ابعاد اقتصادی، در معرفی استان خراسان جنوبی موثر خواهد بود.

او  با بیان ضرورت همکاری بانک‌های عامل در تسریع روند پرداخت تسهیلات افزود: همه مدیران باید با همان روحیه‌ای که در طرح بزرگ احداث مسکن در سال گذشته به میدان آمدند، پای کار باشند، زیرا این طرح در سطح کلان استان سیاست گذاری شده و در سخنان رئیس جمهوری نیز هدف گذاری شده است.

معاون استاندار تاکید کرد: نباید مردم را در اخذ تسهیلات با بروکراسی پیچیده اداری مواجه کنیم و توجه داشته باشیم که در مجموع، گردش اقتصادی این طرح بزرگ به نفع بانک‌های عامل خواهد بود.

او  گفت: رقم تسهیلات نجومی نیست و چه ضمانتی بالاتر از این که برق تولید شده به صورت تضمینی خریداری و اقساط وام از آن محل پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید 


میرجعفریان در پایان تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند همت جهادی است و مدیران نباید به نامه نگاری اکتفا کرده و پی گیری‌ها را در سطح کشوری با جدیت دنبال کنند تا هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن پروژه باشیم.

در این جلسه، شیوه نامه اجرای طرح، نحوه پرداخت تسهیلات، کیفیت پنل‌های خورشیدی، اهلیت شرکت‌های مجری و... به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.