تسلیت درگذشت دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان از سوی آیت الله اراکی

آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری درگذشت دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان را تسلیت گفت.

تسلیت درگذشت دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان از سوی آیت الله اراکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی درگذشت دکتر طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

خبر در گذشت بانوی فرهیخته و دانشمند سرکار خانم طوبی کرمانی موجب تاثر و تالّم شدید اینجانب و همه همکاران و آشنایان ایشان گردید.
این بانوی عالمه و حقیقتا فداکار و تلاشگر عمر مبارک خود را در راه ترویج اسلام و دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام و تقریب مذاهب و همگرائی جهان اسلام به پایان رساند، شعله‌ای فروزان و پر تابش و گرمی آفرین برای همه تلاشگران و مجاهدان راه خدا بود.
تلاش موثر ایشان در تاسیس و مدیریت اتحادیه جهانی زنان مسلمان و سایر مجاهدت‌های ایشان در راه وحدت کلمه جهان اسلام فراموش شدنی نیست.
امید است بانوان عزیزی که همراه و همگام ایشان در این راه بودند راه ایشان را ادامه دهند.
این مصیبت را به همسر و فرزندان عزیز ایشان و به کلیه همکاران ایشان در مجمع تقریب مذاهب و اتحادیه جهانی بانوان مسلمان تسلیت عرض نموده و برای این خواهر مجاهد علو درجه مسالت دارم.

تسلیت درگذشت دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان از سوی آیت الله اراکی

دکتر طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در امور بانوان، پس از طی دوره بیماری نارسایی کبد، سحرگاه شنبه ۲۲ شهریور ۹۹ در سن ۷۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.


بیشتر بخوانید:


در کارنامه او مسئولیت‌های مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو کمیسیون بانوان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای خیرین سلامت کشور، عضو شورای مرکزی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، اولین زن رایزن علمی و فرهنگی در یونان، مدیر مسئول کتاب علمی پژوهشی «زنان»، مولف و مترجم برتر بین الملل دانشگاه تهران، مدیر کل سابق امور اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور، عضو شورای سیاستگذاری زنان اهل بیت (ع) ثبت است.

تألیف بیش از ۶۰ مقاله، تألیف و تصنیف ۱۲ کتاب علمی و اجتماعی و شرکت در بیش از ۸۰ کنگره ملی و بین المللی در داخل و خارج کشور از جمله آثار علمی و فرهنگی دکتر طوبی کرمانی است.

دکتر کرمانی استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران و فارغ التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.