وزیر علوم:

دانشگاه‌ها، ظرفیت مواجهه با تحولات جامعه را دارند

غلامی گفت: دانشگاه‌های وزارت علوم ظرفیت مواجهه سریع و صحیح با تحولات جامعه پیرامون را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز (یکشنبه، ۲۳ شهریور) در دانشگاه تهران آغاز شد.

در این مراسم منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه‌های وزارت علوم ظرفیت مواجهه سریع و صحیح با تحولات جامعه پیرامون را دارند؛ البته در سال‌های گذشته هم اتفاقات و حوادثی مثل سیل و زلزله داشتیم که مراکز علم و فناوری ما به خوبی توانستند در میدان حضور پیدا و نقش خود را ایفا کنند.

او افزود: شرایط ورود و برخورد آموزش عالی در دنیا با ویروس کرونا در قالب پژوهشی بررسی شده و این گزارش حکایت از این دارد که تحولاتی که در آموزش عالی ما اتفاق افتاده، با ابتکاراتی ویژه همراه بوده است.

غلامی گفت: دانشگاه های وزارت علوم ظرفیت مواجه با تحولات جامعه پیرامون خود را دارند. در سال‌های اخیر حرکت از سوی آموزش و پژوهش و توجه به فناوری‌ها به سمت دانشگاه‌های جامعه محور و حل مسائل مهم کشور پیش رفته که این تحولات یک رویکرد جامع داشته است.

او ادامه داد: تفاوت زیادی با آنچه در دنیا عمل شده نداشته ایم. برای حفظ کیفیت نیاز به تلاش همه جانبه داریم از جمله داشتن حمایت‌هایی که تا الان خوب بوده اما باید در نیمسال آینده قوی‌تر باشد. ادامه حمایت‌های دولت از مراکز آموزش عالی برای توجه به تلاش‌ها و ابتکارات و اختراعات ضروری است.

غلامی گفت: برای آینده جامعه علم و فناوری نیاز است که در برنامه کلان کشور قبل از تدوین لایحه برنامه هفتم، سیاست‌های خاصی اتخاذ کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در این شرایط نیازمند توجه بیشتر به جامعه علمی کشور داریم. قطعاً با تحولات دنیا در حوزه علم و فناوری و تغییر سیاست‌های کلان در دنیا ضرورتاً نیاز داریم بیشتر از گذشته به جامعه علمی کشورمان توجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.