ویروس کرونا، برداشت طلای سبز را تحت تاثیر قرار داد

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه شرایط فصل برداشت پسته طی امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، گفت: تمهیدات لازم برای افزایش نیروی کار مورد نیاز و هم شرایطی که کرونا بر ما تحمیل کرده ،اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مجید فصیحی هرندی، فرماندار رفسنجان با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت محصول پسته در رفسنجان، در خصوص ساماندهی کارگران فصلی، گفت: با توجه به نیازی که رفسنجان به کارگران فصلی برای فصل برداشت پسته دارد در فرمانداری و ادارات دیگر از چند ماه قبل تمهیداتی در این باره اندیشیده شده است.

او افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۶۰ هزار تن پسته از باغ های شهرستان رفسنجان برداشت شود که برآورد می‌شود روزانه به ۲۰ هزار نفر کارگر نیاز داشته باشیم و در مجموع شاید به یک میلیون نفر کارگر در مدت ۴۰ تا ۴۵ روز نیاز باشد.

فصیحی هرندی با اشاره به اینکه فصل برداشت پسته از ۲۰ شهریور در رفسنجان آغاز شده است، تصریح کرد: به خرده مالکان توصیه می‌کنیم به فکر تامین نیروی کارگری خود باشند، زیرا با توجه به بیماری کرونا، بسیاری از کارگران فصلی که از سایر شهر‌های دیگر به رفسنجان می‌آیند ممکن است امسال این مهاجرت را نداشته باشند.

فرماندار رفسنجان با تاکید بر اینکه شرایط فصل برداشت پسته طی امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، بیان کرد: با این وجود تمهیدات لازم را برای افزایش نیروی کار مورد نیاز و هم شرایطی که کرونا بر ما تحمیل کرده ، اندیشیده ایم.

او تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که داریم کارگران روزمزد هستند که بعضا نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ها استفاده کنند و اگر خدای ناکرده دچار آسیب شده و از کارافتاده شوند حمایت از آنها دشوار است که امیدواریم برای سال‌های آینده کسانی در قالب شرکت‌های خصوصی به این موضوع ورود کرده واین افراد را ساماندهی کنند.

رئیس شورای تامین شهرستان رفسنجان در ادامه به اسکان موقت کارگران فصلی اشاره و بیان کرد: فرمانداری، شهرداری، بخشداری و شهرداری‌های مراکز شهری، دهیاری ها، بسیج، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، شورا‌ها و نیروی انتظامی در کنار هم قرار گرفتند تا در مدت فصل برداشت محصول پسته هم کار باغداران انجام شود و هم اتفاق خاصی برای کسانی که برای کار به شهر رفسنجان می‌آیند در مسئله بیماری کرونا رخ ندهد.

فصیحی هرندی با بیان اینکه کارگران فصلی به دو گروه تقسیم می‌شوند، افزود: عده‌ای برای مالکین عمده  خود از سال‌های گذشته مشغول بوده و ارتباطات خاص خود را دارند که در زمینه این گروه، به مالکین آنها توصیه‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت محل اسکان آن‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود.

فرماندار رفسنجان به افرادی که برای خرده مالکین کار می‌کنند اشاره کرد و گفت: برای این دسته از افراد محل اسکان موقت واقع در میدان امام حسین (ع) در مجاورت شهربازی با ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و امکانات بهداشتی کامل، محل استراحت و ... پیش بینی شده است.

او افزود: غیر از شهر رفسنجان در بخش‌های دیگر شهرستان این مکان‌ها پیش بینی شده است که در دهستان رضوان قلعه قدیمی، در بخش مرکزی پارک ورودی کبوترخان و در حومه غربی میدان نوش آباد، در بخش نوق پارک لاله، در جوادیه فلاح بلوار امام رضا (ع) جنب چهارشنبه بازار، در بخش فردوس شهر صفائیه جنب مدرسه قدیمی شهید شیبانی، در بخش کشکوئیه نیز دو محل پیش بینی شده که محل باربری شهید کاظمی و مسجد صاحب الزمان شهر کشکوئیه ورودی روستای شریف آباد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
امیررضا
۲۲:۴۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
خیلی ارزون میدن
آخرین اخبار