با جهش در آموزش‌های مجازی تهدید کرونا به فرصت تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدعیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در نشست هم‌اندیشی با عوامل آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد با اشاره به ‌اینکه کرونا یک فرصت طلایی برای تحول سیستم سنتی آموزش در کشور است، گفت: در دوران کرونا توانمندسازی معلمان ابتدایی در آموزش بر بستر فضای مجازی امری ضروری است و  آموزش و پرورش باید از کرونا به‌عنوان فرصتی  برای آموزش معلمان، دانش‌آموزان و بسیاری از مردم با فن‌آوری‌های مدرن استفاده کند.

او در ادامه با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا در جهان، افزود: ویروس کرونا عامل جهش همه‌ جانبه در ایران و جهان شد و ۴۰ سال دنیا را جلوتر راند و جامعه را به‌ سمت آینده‌ای موفق‌تر در زمینه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری سوق داد.

میرشفیعی با بیان این‌که کرونا مشکلات جدی در نظام تعلیم و تربیت پدید آورده است، افزود: کرونا موجب بروز مشکلات فراوانی در همه علوم اعم از تجربی، انسانی شده است؛ شیوع ویروس کرونا علوم تجربی را به بن‌بست رسانده و قفل محکمی بر زندگی بشریت زد تا جایی‌که حتی نمی‌دانند این ویروس چگونه و در چه زمانی از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید 

او گفت: کرونا در علوم انسانی به بن‌بست محکم‌تری رسید، زیرا خلقت زمین براساس زندگی اجتماعی شکل گرفته و اکنون جدایی انکارناپذیر در بین انسان‌ها تنها راهکار همه علوم دنیا در مقابله با این ویروس است.

میرشفیعی با بیان این‌که هر چند لذت آموزش در یادگیری است، گفت: هرچند تاکنون یادگیری در نظام تعلیم و تربیت سنتی ما کاربردی نبوده، اما با شناخت و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود، می‌توان بحران کرونا را به فرصتی برای توسعه و به‌ روز شدن سیستم آموزشی مبدل ساخت.

او افزود: با توجه به‌این‌که در جامعه امروزی تمرکززدایی به‌دلیل پیش‌گیری از شیوع کرونا به‌صورت اجباری در حال رخ‌دادن است، گفت: باید با تلاش مضاعف، انعطاف موردنیاز آموزشی را در زمان، مکان و تولید محتوی ایجاد و فرصتی مناسب را فراهم کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت:باید نکات تربیتی کشف و به روز گردد تا ارتباط شکاف نسلی در جامعه مدرن امروزی کم شده و از بین برود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.