سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۶۸ نفر از متقاضیان واجد شرایط وام ودیعه مسکن را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا ناصری سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شمار شهروندان ثبت‌نام شده متقاضی وام ودیعه مسکن در خراسان رضوی ۴۰ هزار و ۶۵۹ نفر اعلام شده که  ۲۶ هزار و ۹۴۷ نفر از این تعداد واجد شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

او افزود: تاکنون برای ۳۸۲ نفر از واجدان  شرایط دریافت وام ودیعه مسکن در استان پرونده مربوطه تشکیل و ۱۶۸ نفر از این تعداد نیز وام مورد تقاضا را دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: رقم ودیعه مسکن برای مستاجران در تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در سایر کلانشهر‌های کشور ۳۰۰ میلیون ریال و در شهر‌های کوچک ۱۵۰ میلیون ریال است.

ناصری بیان کرد: تسهیلات از محل منابع تخصیصی به واحد‌های کسب و کار آسیب‌ دیده از کرونا با کارمزد ۱۳ درصد و سررسید یک ساله پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی نیازمند معرفی یک نفر ضامن دارای چک است، ولی نیاز به استعلام برای چک برگشتی ضامن ندارد لذا اگر بانکی بیش از این‌ها اقدام کند مرتکب تخلف شده است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد: آن دسته از متقاضیانی که زیرپوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند هیچ نیازی به ارائه ضامن برای دریافت وام ودیعه مسکن ندارند.
 
انتهای پیام//ی.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.