روسیه ۲۵ هزار تن گندم به کره شمالی اهدا کرد

نماینده روسیه اعلام کرد این کشور ۲۵ هزار تن گندم به منظور جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از وقوع توفان‌های اخیر در این کشور اهدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از یونهاپ، نماینده روسیه در کره شمالی اعلام کرد مسکو به منظور جبران خسارت‌های ناشی از توفان‌های اخیر در شبه جزیره کره اعلام کرد ۲۵ هزار تن گندم به کره شمالی اهدا کرده است.

سفارت روسیه در کره نیز در فیس بوک اعلام کرد محموله گندم ارسالی مرحله قرنطینه را گذرانده است تا احتمال شیوع کرونا برطرف شود. در بیانیه سفارت روسیه آمده است: «دولت و مردم کره از روسیه به دلیل حمایت از آن‌ها در زمان مشکلات ناشی از همه گیری کووید-۱۹ و همچنین وقوع توفان قدردانی کردند.»

در هفته‌های اخیر سه توفان شبه جزیره کره را در هم نوردیده است که آخرین آن هفته گذشته در بخش‌های شرقی این کشور روی داد. در ماه اوت نیز باران شدید در جنوب غرب استان «هوانگهه» خسارت‌هایی را به بار آورد.

روز شنبه، رسانه‌های دولتی گفتند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای دومین بار در طی یک ماه از یک روستای سیل زده در استان هوانگه بازدید کرد تا روند بازسازی را بررسی کند. استان هوانگهه بزرگترین منطقه تولید کننده برنج این کشور به شمار می‌رود.

خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی اعلام کرد پس از بازدید کیم جونگ اون از مناطق سیل زده، قرار شد تا سالگرد تاسیس حزب کارگر در ۱۰ اکتبر، بازسازی این مناطق در بالاترین سطح به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار