افزایش ۳.۵ برابری تولید زباله از زمان شیوع کرونا

تولید زباله از زمان شیوع کرونا به ویژه در شهر‌ها افزایشی حدود ۳.۵ برابری یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آذرکار محیط زیست گفت: از زمان شیوع کرونا، مقدار حجم زباله تولید شده ۳ و نیم برابر بیشتر شده که مهمترین دلیل آن افزایش وسایل حفاظتی و بهداشتی در خانه و گرایش به مصرف مواد غذایی خاص است.

او افزود: براساس گزارشات، به علت شیوع کرونا، بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند در روز یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم و بیمارستان رازی یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم زباله تولید میکند که به طور قطع، مدیریت این پسماند‌ها برای بیمارستان و شهرداری سخت است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند نیز گفت: حجم زباله‌های های عادی در چند ماه اخیر نیز به واسطه حضور افراد در خانه افزایش یافته، چرا که مصرف خانوار‌ها افزایش پیدا کرده است.

لطایفی از مردم خواست با توجه به شرایطی که وجود دارد از دور ریختن دستکش و ماسک در محیط جدا خودداری کنند و ضمن گذاشتن این زباله‌ها در پلاستیک، آن را در سطل زباله اندازند در غیر این صورت خطرات بسیاری برای همشهریان در پی دارد.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بیشترین پسماند شهر‌های استان مربوط به پسماند‌های عادی و نخاله‌های ساختمانی است گفت: در روستا‌ها هم بیشترین پسماند، عادی و از نوع خشک است.

اکبری از شهرداری نیز خواست با توجه به شیوع کرونا و افزایش میزان خطر زباله‌های تولید شده، بیش از پیش با پدیده زباله گردی مقابله کند و زباله‌ها را مستقیم به محل دفن ببرند تا توسط افراد زباله گرد تفکیک نشود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار