مسلمانان معترض موریتانی پرچم فرانسه را به آتش کشیدند

مسلمانان معترض موریتانی در اعتراض به سکوت دولت فرانسه در اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل القدس العربی، تظاهرات اعتراضی مردمی در موریتانی علیه سکوت دولت فرانسه در توهین مجدد یک نشریه به پیامبر اسلام (ص) روز یک‌شنبه برگزار شد.

مردم خشمگین موریتانی به انتشار مجدد کاریکاتور‌های توهین‌آمیز به حضرت محمد (ص) در روزنامه طنز شارلی ابدو و امتناع امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از محکومیت آن واکنش تندی نشان دادند و اقدام به آتش زدن پرچم فرانسه در مقابل چندین مسجد بزرگ در نواکشوت، پایتخت موریتانی کردند.

معترضان در مقابل مسجد «الشرفه» در مرکز نواکشوت، اعتراضی را ترتیب دادند و طی آن تلاش‌های مکرر برای توهین به پیامبر اسلام (ص) را تقبیح و تأکید کردند که «این نقاشی‌ها به پیامبر خدا صدمه‌ای نمی‌رساند، اما سکوت حاکمان مسلمان در مورد آن‌ها توجیه‌پذیر نیست».

معترضین، مردم اسلامی را به تحریم محصولات فرانسوی و تحت فشار قرار دادن دولت‌ها برای قطع ارتباط با فرانسه  فراخواندند. آن‌ها همچنین گفتند که توهین به مقدسات هرگز نمی‌تواند بخشی از آزادی بیان باشد.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو روز ۱۱ شهریور ضمن انتشار کاریکاتوری موهن به مقام والای پیامبر اعظم (ص) توهین کرد. علی‌رغم خشونت گسترده مسلمانان جهان، رئیس‌جمهور فرانسه اقدام در محکومیت این نشریه نکرد. شارلی ابدو در خصوص کاریکاتور‌های هتاکانه خود، مدعی شد که این تصاویر متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
از آنجا که تمام مسلمانان جهان محمدرسول الله(ص) را پیامبراعظم خود میدانند.....
از آنجاکه تمام مسلمانان جهان کتاب الله قرآن مجید را کتاب هدایت میدانند......
از آنجا که تمام مسلمانان جهان قبله اول خود را قدس شریف میدانند و قدس شریف کانون ادیان الهی است......
باید با قیام و اتحاد جهانی با همبستگی فکری و عملی طرح معامله قرن آمریکائی-اسرائیلی را تبدیل به افتضاح قرن و یک خواب جهنمی برای شیطان اکبر و صهیونیستها کنند باید با یک اجماع و اتحاد جهانی در دنیای اسلام نه تنها در موریتانی بلکه کره ارض تمام منافع و پایگاه های آمریکا و اسرائیل را با آتش تبدیل به خاکستر کنند از فرمایشات رسول اکرم(ص) است که یهود دل مرا خون کرد در عصر 2000 هم همان طریق در حال اجراست منتهی با شیوه های نوین........................
آخرین اخبار