ایجاد ۶۰ سایت تلفن همراه در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۶۰ سایت جدید تلفن همراه تا پایان امسال در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،محمد قاسمی  مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: از این تعداد هشت سایت در شهر خرم آباد، ۶ مورد در بروجرد، سه سایت در شهرستان دورود و مابقی در روستا‌ها و نقاط اضطراری استان احداث خواهند شد.

او اظهار داشت: همچنین نصب تجهیزات اینترنت ۴۷۶ سایت تلفن همراه لرستان در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۳۲۰ دستگاه از این تعداد محقق شده است.

به گفته او سایت‌های تلفن همراه علاوه بر تامین ارتباط کلامی، زیرساخت لازم برای تامین اینترنت را فراهم می‌کنند که به همین منظور امسال در فاز اول توسعه و تجهیز ۴۷۶ سایت مصوب شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به فعال بودن ۵۵۰ سایت توسعه تلفن همراه در لرستان ادامه داد: تاکنون تجهیزات نسل سه و چهار ۳۲۰ سایت نصب شده و برای فاز دوم نیز رایزنی‌های لازم در دست اقدام است.

قاسمی افزود: هزینه‌های نصب تجهیزات اینترنت برای این سایت‌ها بسیار بالا بوده و از مبلغ یک میلیارد تومان برای هر سایت در سال گذشته امسال به ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او همچنین گفت: با توجه به شیوع کرونا و افزایش حجم خدمات اینترنتی از جمله دورکاری ادارات و آموزش از راه دور، درآمد‌های اینترنتی نیز افزایش یافته و مجموعه مخابرات استان تلاش خود را برای ارتقا خدمات کنونی و رضایت مشترکان بکار گرفته است.

قاسمی تصریح کرد: حجم اینترنت مصرفی برای استان به اندازه کافی وجود دارد و می‌توان تمامی نقاط را پوشش داد که به همین منظور نحوه توزیع مطلوب این خدمت در اولویت مخابرات لرستان قرار دارد.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) نیز دایر شده، ۹۳ درصد روستا‌ها و حدود ۹۹ درصد جاده‌های اصلی لرستان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.