اینستاگرام برای اضافه کردن لینک به پست پول دریافت خواهد کرد

مدارک مربوط به ثبت اختراع جدید اینستاگرام نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی برای افزودن لینک به پست‌های کاربران ۲ دلار هزینه درخواست خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید که شرکت اینستاگرام قصد دارد یک سری حق دریافت هزینه جدید به برنامه خود اضافه کند. به دنبال فاش شدن اطلاعات جدید از مدارک مربوط به اختراعات پلتفرم اینستاگرام، کاربران فضای مجازی متوجه شده‌اند که این شبکه اجتماعی قصد دارد برای اضافه کردن لینک‌ها به بخش کپشن تصاویر و ویدئو‌ها از اینفلوئنسر‌ها هزینه دریافت کند.

این خبر ابتدا توسط مایک مورفی، محقق فضای مجازی منتشر شد. در مدارک درخواست ثبت اختراع مذکور تصاویری درج شده است که نشان دهنده به نمایش درآمدن نوعی اعلان برای پرداخت است. این اعلان‌ها زمانی به کاربر نشان داده می‌شوند که وی سعی داشته باشد لینک یک وب‌سایت را به پست خود اضافه کند.


بیشتر بخوانید


مبلغ دریافتی از سوی اینستاگرام چقدر است؟

بر اساس تصویر در دسترس قرار گرفته مبلغ درخواست شده توسط اینستاگرام مطابق با ۲ دلار است تا لینک مورد نظر قابل استفاده شود. بر اساس مدارک مذکور نحوه فعالیت سیستم اینستاگرام به این صورت خواهد بود که اگر کاربر متنی را وارد کند که هوش مصنوعی تشخیص دهد شامل آدرس اینترنتی است، اعلان مورد نظر مشخص می‌شود و از فرد درخواست پرداخت ۲ دلار هزینه را می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از کاربران در پست‌های خود، استوری‌ها و صفحه اصلی حساب کاربری لینک‌هایی را قرار می‌دهند تا دیگر کاربران به آن مراجعه کنند. اگر شرکت اینستاگرام قصد داشته باشد این ایده جدید خود را عملی کند می‌توان انتظار داشت که بسیاری از افراد از قرار دادن لینک در صفحات خودداری کنند.

مبلغ دریافتی از سوی اینستاگرام

محققان فضای مجازی معتقدند این اقدام اینستاگرام باعث شکایت کاربران خواهد شد و به هیچ وجه برای این شبکه اجتماعی مفید نخواهد بود. البته باید در نظر داشت که شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری همواره در حال ثبت اختراعات و ایده‌هایی هستند که از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنند و هیچ وقت به برنامه آن‌ها اضافه نمی‌شود. از این رو می‌توان امیدوار بود که اینستاگرام چنین اقدامی صورت نمی‌دهد و کاربران خود را درگیر پرداخت هزینه برای کاربرد‌های غیرضروری نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.