شورای مسیحیت سوئد سوزاندن قرآن را محکوم کرد

روحانیون برجسته مسیحی سوئد امروز با انتشار بیانیه‌ای اقدام چند نفر افراط‌ گرا به آتش زدن قرآن کریم در این کشور را محکوم کردند و آن را «وحشیانه» خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، شورای مسیحیت سوئد امروز اعلام کرد سوزاندن قرآن را که در هفته‌های اخیر در این کشور روی داده است، محکوم می‌کند.

ده روحانی برجسته مسیحی این کشور از جمله «آنته جکله» اسقف اعظم کلیسای پروتستان سوئد، در بیانیه‌ای مخالفت و اعتراض خود را نسبت به اقدامات اخیری که علیه مسلمانان و دین اسلام انجام شده است، نشان دادند.

این اسقف اعظم به همراه دیگر رهبران کلیسا خود را از این اقدامات که آن را «نقض آگاهانه ایمان مردم» نامیدند مبرا دانسته و خواستار احترام به ادیان الهی شدند. آن‌ها در بیانیه خود اعلام کردند اقدامات یک گروه نژادپرست افراطی بسیار «وحشیانه» بوده است. آن‌ها گفتند «چنین حملاتی سبب افزایش دسته بندی میان مردم می‌شود. در حالی که کشورمان نیاز دارد کرامت و حقوق همه را محترم بشماریم.»

یک گروه افراط گرا از حزب ضد مهاجرت «هارد لاین» سوئد در «رینکبی» محله‌ای مسلمان نشین در استکهلم روز پنجشنبه دست به سوزاندن قرآن زد. این اقدام آن‌ها چند روز پس از اقدامی مشابه در شهر «مالمو» در جنوب سوئد رخ داد. حادثه محله «رینکبی» سبب ایجاد درگیری‌هایی شد که در آن چند نفر زخمی و حدود ۱۰ نفر نیز دستگیر شدند.

اتحادیه بین‌المللی دانشمندان مسلمان، یک گروه مستقر در دوحه، نیز این اقدامات خشونت آمیز را محکوم کرده است. همچنین تعدادی از کشور‌ها از جمله ایران، پاکستان و ترکیه از این اقدامات نژادپرستانه و افراط گرایانه به شدت انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار