هتاکی مجدد گروهی از افراط‌گرایان دانمارک به قرآن مجید در سوئد

یک عامل حزب افراطی هاردلاین دانمارک نسخه دیگری از قرآن را در اقدامی هتاکانه در سوئد سوزاند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از اعضای حزب افراطی هاردلاین دانمارک در اقدامی هتاکانه نسخه دیگری از کلام الله مجید را در محله نژادپرست رینکبی استکهلم سوئد سوزاند.

این شخص در توجیه عمل بی شرمانه خود، اسلامی سازی این کشور را بهانه کرده بود.

راسموس پالودان، سیاستمدار راستگرای دانمارکی و رهبر حزب دست راستی «هارد لاین» دانمارک قبلا درخواست برگزاری پنج تظاهرات در حومه اسلامی شده استکهلم را داشت. پالودان خود مدعی شده بود که می‌خواهد در روز شنبه یک نسخه از قرآن کریم را بسوزاند، صرف نظر از اینکه دولت این اجازه را داده است یا نه.

با این حال، یک عضو حزب هارد لاین در انتظار شنبه نماند و با آتش زدن یک نسخه دیگر از قرآن اقدام پالودان را تکمیل کرد. این حزب در صفحه فیس بوک خود اسلام را دینی "شرور و بدوی" خواند که "در جامعه متمدن جایی ندارد".

به گفته روزنامه آفتون بلادت، این اقدام برخلاف قرآن سوزی قبلی که باعث تظاهرات مسلمانان در سراسر جهان شد، صبح پنجشنبه و بدون جلب توجه زیاد صورت گرفت.

پلیس اعلام کرد که این موضوع به عنوان تحریک علیه یک گروه قومی در حال بررسی است.

طبق گفته روزنامه افتون بلادت، آن‌ها در جستجوی یک خودروی اسکودا با پلاک دانمارکی هستند که متعلق به این عامل هارد لاین بوده است.

هارد لاین یک حزب حاشیه‌ای در دانمارک است که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ شکست خورد و موفق به کسب کرسی در پارلمان دانمارک نشد. ایدئولوژی آن‌ها کاملا غیراسلام و موافق با ممنوعیت اسلام و اخراج مسلمانان از دانمارک است. آن‌ها با سوزاندن قرآن و گاهی اوقات پیچیدن قرآن در گوشت خوک دست به چنین هتاکی‌هایی می‌زنند.

عناصر افراط گرا در سوئد در واکنش به بازداشت یک سیاستمدار راستگرای دانمارکی، در اقدامی وقیحانه، یک نسخه از قرآن را آتش زدند. پالودان پیشتر در مرز سوئد توقیف و از ورود به این کشور به مدت دو سال منع شده بود. او پیش از آن اعلام کرده بود که به زودی در سوئد، نسخه‌ای از قرآن را خواهد سوزاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار