ظرفیت اقامتگاهی بوشهر ۸۰ درصد افزایش می‌یابد

ظرفیت اسکان گردشگران در استان بوشهر تا پایان امسال با بهره‌برداری از ۹ هتل با هزار و ۲۴۳ تخت، ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: تا پایان امسال ۹ هتل شامل یک هتل ۵ ستاره، یک هتل سه ستاره، پنج هتل سنتی و دو هتل یک ستاره به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدحسین ارسطوزاده ادامه داد: دو هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌های اقامتی هزینه شده است که ۵۰۰ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات توسعه زیرساخت‌های گردشگری تامین شده است.

او بیان کرد: با تکمیل این طرح‌ها ۳۶۸ اتاق و هزار و ۲۴۳ تخت اقامتی به زیر ساخت‌های گردشگری استان اضافه می‌شود که می‌تواند جهش خوبی در زمینه کیفیت بخشی به اسکان گردشگران در استان ایجاد کند و میزان رضایتمندی آنان را بهبود دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، با اشاره به سهم بالای گردشگری در ایجاد اشتغال عنوان کرد: با بهره برداری از این زیرساخت‌ها برای ۱۸۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

ارسطوزاده، هتل ۵ ستاره پتروجم شهرستان کنگان را طرحی شاخص در زمینه هتل‌سازی در استان بوشهر خواند که در ساحل با سرمایه گذاری هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در حال ساخت است و با تکمیلش هزار تخت اقامتی به تخت‌های استان افزوده می‌شود.

او بیان کرد: اکنون ۲۰ هتل و هتل آپارتمان با ۶۸۳ اتاق و هزار و ۵۳۷ تخت در استان بوشهر فعالند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۱:۰۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
هتل پنج ستاره توی کنگان؟
یعنی مشتری هم پیدا میکنه؟