حسین‌زاده در صحن علنی:

چرا خط تولیدی عسلویه – مرودشت راه نمی‌افتد؟/ لزوم ساماندهی کارکنان وزارت نفت

عضو کمیسیون انرژی گفت: با توجه به اهمیت صنایع پایین دست با ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، چرا خط تولیدی سراسری عسلویه و مرودشت راه نمی‌افتد؟

چرا خط تولیدی عسلویه – مرودشت راه نمی‌افتد؟ /لزوم ساماندهی کارکنان وزارت نفتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز از وزیر نفت پرسید: عملکرد شما در پتروپالایشگاه‌ها چگونه بوده است؟

او ادامه داد: در موضوع فشارافزایی و کاهش فشار میدان‌های پارس جنوبی و زاگرس چه کار کرده‌اید؟ چرا ایستگاه تقویت فشار گاز هما راه نیفتاده است؟

حسین‌زاده گفت: اگر فکری به حال افت فشار گاز پارس جنوبی نکنیم در ۵ تا ۱۰ سال آینده باید بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار هزینه شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در حوزه دیپلماسی انرژی با ۱۵ کشور همسایه هستیم در نتیجه به چه دلیل در قرارداد ترکمنستان به عمان نتوانستیم سهم‌خواهی کنیم.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت صنایع پایین دست با ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی چرا خط تولیدی سراسری عسلویه - مرودشت راه نمی‌افتد؟ با راه افتادن این خط اشتغال زیادی ایجاد می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه ۲۷ میلیون خودرو در دنیا با سوخت LPG کار می‌کنند، گفت: چرا ما تنوع سوختی را در بهینه‌سازی مصرف آن نداریم؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه ایران در بازار جهانی گاز به اندازه ۱.۵ درصد نقش دارد، گفت: ایران تا رسیدن به ۱۰ درصد سهم پیش‌بینی شده در برنامه ششم راه زیادی دارد.

او تصریح کرد: پنجره قاعده فروش نفت برای تهاتر باید ایجاد شود تا مشکلات شرکت‌ها را حل کنیم و دولت می‌تواند در این چارچوب بدیهی‌هایش را جبران کند.

حسین‌زاده در پایان تأکید کرد: آقای وزیر به ساماندهی کارکنان وزارت نفت رسیدگی کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار