اجرای بیش از ۶۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در استان همدان از سال ۹۲ تاکنون

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۶۰ هزار و ۷۲۱ هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری از سال ۹۲ تاکنون در این استان اجرا شده که هدف از آن کنترل سیل و رسوب بوده است.

اجرای بیش از ۶۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در استان همدان از سال ۹۲ تاکنونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،  اسفندیار خزائی ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:  در هفت سال گذشته میزان مرمت عملیات مکانیکی در حوزه آبخیزداری ۷۴۷ متر مکعب ، بند گابیونی   ۴۱ هزار و ۶۳۳ مترمعکب  ، ۱۲ هزار و ۷۲۴ مترمکعب بند خشکه‌چین، ۲۹ هزار و ۹۳ مترمکعب بند سنگی – ملاتی و ۷۱ هزار و ۸۲۴ متر مکعب بند خاکی ایجاد شده است.


وی افزود: مهمترین مزیت‌های اجرای طرح و عملیات آبخیزداری در استان جلوگیری از هدر رفت آب، فرسایش خاک، کنترل آب‌های جاری و سیلاب‌ها و نفوذ آن‌ها به خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: از سال ۸۴ با آغاز اجرای طرح‌های آبخیزداری تاکنون بیش از ۲۳ هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری و آبخوانداری در این استان ساخته شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ آب و خاک، می‌توان با بکارگیری روش‌های ساده نسبت به حفظ و نگهداری پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌ها تلاش و از تخریب مراتع و قطع درختان جلوگیری کرد.

انتهای پیام / م م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.