حاجی بابایی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

تخلف آموزش‌و‌پرورش در بازگشایی مدارس/ طرح تأمین کالای اساسی در کمیسیون برنامه تکمیل می‌شود

رئیس کمیسیون بودجه از تکمیل شدن طرح تأمین کالای اساسی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

تخلف آموزش‌و‌پرورش در بازگشایی مدارس/ طرح تأمین کالای اساسی این هفته در کمیسیون برنامه تکمیل می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: وزارت آموزش و پرورش مصوبه قانونی مجلس را رعایت نکرده است و در تخلفی،  مدارس را پیش از مهر ماه باز کرد. همچنین ستاد کرونا اعلام نکرد که موافق بازگشایی حضوری مدارس است یا خیر.

او ادامه داد: کشورهایی مانند امارات با رفتارهایشان در جهان اسلام باید بدانند در آینده‌ای نه چندان دور، نتیجه خیانت‌هایشان به اسلام را از طرف ملت‌های بزرگ مسلمان خواهند دید.

نماینده همدان و فامنین در مجلس تأکید کرد: دولت و مجلس بدانند که وضعیت عمومی اقتصاد خوب نیست و حال مردم نامناسب است. سیاست‌های اقتصادی باید به شکلی ساماندهی شود که مردم بتوانند از این وضعیت ایجاد شده و بحران بعضی امور با سلامت عبور کنند. رفتارها و عملکردهای نادرست در اقتصاد و سیاست گذاری‌ها شایسته ملت بزرگ ایران نیست.

حاجی بابایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری باید در کشور انجام شود، حرف اول و آخر ما سرمایه‌گذاری است. سرمایه گذاری یعنی هدایت نقدینگی و در نتیجه ایجاد شغل، رونق اقتصادی و رفاه در معیشت عمومی خواهد بود. نوع هزینه‌ها و درآمدها، عدم شفافیت در بودجه و در برخی سیاست‌گذاری‌ها متأسفانه وضعیت اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: تغییر پیوسته نرخ اجناس و کالاها نتیجه بی مدیریتی و برنامه ریزی نکردن دقیق، عدم تفکر مبتنی بر اسلام و اعتقاد نداشتن به توانایی ملت ایران در اقتصاد مقاومتی است. جمهوری اسلامی ایران با کمبود نیروی انسانی مواجه نیست و کم پول نداریم. کشور، رهبری قدرتمند و مدیر و مدبر دارد، اسلام قدرتمند جهانی و جاودانه داریم، اما چرا مشکل اقتصادی داریم.

حاجی بابایی تصریح کرد: نبود عدالت در زمینه‌های گوناگون مشکل اصلی کشور است. مجلس انقلابی در این روزها باید به دنبال عدالت باشد و لازم است مبارزه با مفاسد را در قانون‌گذاری آغاز کند. اشرافی‌گری بزرگ‌ترین معضل کشور است و مجلس انقلابی باید با آن مقابله کند. در جمهوری اسلامی می‌شود کار کرد و حل مشکلات سخت نیست، اما سخت تر از همه مشکلات این است که وقتی در کشور کاری اتفاق افتاد، به نام چه کسی تمام می‌شود؟

او اظهار کرد: گروه بندی‌ها و متاسفانه سایه ۱۴۰۰ بر سر دولت، مجلس و کشور حکمفرماست و مجلس، دولت و کشور نباید قربانی انتخابات‌ و  رفتارهای سلیقه‌ای و گروهی شوند.  باید به سمتی حرکت کنیم که ملت بزرگ ایران بتوانند به اهداف خود در انقلاب اسلامی برسند ما در کشور «مشکل نمی‌دانم» نداریم و مجلس شورای اسلامی کار را شروع کرده و ما باید در مجلس کاری انجام دهیم که امروز نیاز واقعی و صددرصد مردم است و بر همین اساس  مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه طرح یک فوریتی کالاهای اساسی را طرح می‌کند و به فضل الهی در این هفته به پایان می‌رساند.

حاجی بابایی در پایان اظهار کرد: مجلس انقلابی بداند یا نداند، محکوم به موفقیت است و هیچ راهی برای این پارلمان جز موفق شدن باقی نمانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار