افراد بهبود یافته از کرونا باید ماسک بزنند؟

دانشمندان آمریکایی به این سوال که آیا افراد بهبود یافته از کووید ۱۹ نیز باید از ماسک استفاده کنند، پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با گسترش روز افزون همه گیری کرونا در جهان و نبود واکسن موثر برای مقابله با آن، دولت‌ها با یک چالش بسیار بزرگ بهداشتی مواجه شده اند. تاکنون ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان به این ویروس آلوده شده و از این میان، ۹۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت برای مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌کند مردم دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون شسته، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

از سوی دیگر، می‌دانیم افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به دلیل ایجاد ایمنی در بدنشان در مقابل ابتلای مجدد مصونیت پیدا می‌کنند. دانشمندان می‌گویند افراد مبتلا به کووید ۱۹ تا ۳ ماه پس از ابتلا به ویروس نیازی به آزمایش مجدد کرونا ندارند.

با این حال، با گسترش روز افزون شیوع ویروس، برخی دولت‌ها اقدام به اجباری کردن استفاده از ماسک برای تمامی مردم کرده اند. سوال رایجی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا افراد بهبود یافته از کرونا نیز باید ماسک بزنند؟.

دکتر دیوید الیس، ریاست دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی در پاسخ به این سوال می‌گوید: بله، حتی افراد بهبود یافته از ویروس کرونا نیز باید در محافل عمومی از ماسک استفاده کنند. واقعیت این است که به دلیل تازگی ویروس، ما هنوز به رفتار‌های آن و تاثیراتی که بر بدن انسان دارد به طور کامل واقف نیستیم. همچنین شواهد اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد پس از یک بار ابتلا به کرونا، دوباره به آن مبتلا شده اند.

او افزود: افراد باید حتماً در جامعه از ماسک استفاده کنند. این اقدام نه تنها برای حفاظت خود فرد در مقابل ویروس، بلکه برای محافظت از سایرین در مقابل شیوع ویروس انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


دانشمندان آمریکایی تاکید دارند از آنجا که هنوز شیوع کرونا در جامعه تحت کنترل در نیامده است، همه افراد و حتی کودکان نیز باید از ماسک استفاده کنند. تحقیقات متعدد نشان داده است کودکان در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر گروه‌های سنی دارند، اما حقیقت این است که همین کودکان به راحتی می‌توانند ویروس را به افراد آسیب پذیر مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای منتقل کنند.

از این رو بهتر است همه اقشار سنی و جنسیتی در جامعه از ماسک استفاده کنند. استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های بسته، سیستم حمل و نقل عمومی (مانند مترو و اتوبوس) و اداراتی که دارای ارباب رجوع زیادی هستند باید حتما مورد تاکید قرار گیرد.

تاکنون ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۱۹۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. هم اینک دو واکسن کرونا در آمریکا در مرحله آخر آزمایش انسانی قرار دارد و پیش بینی می‌شود تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی نسخه اولیه آن‌ها به بازار عرضه شود.

با این حال، دولت آمریکا تلاش زیادی می‌کند تا واکسن زودتر از موعد پیشین در میان مردم توزیع شود. پیش‌تر قرار بود از ماه ژانویه واکسیناسیون عمومی در این کشور انجام گیرد، اما دولت فدرال به مقامات محلی خبر داده است خود را برای توزیع واکسن در اول ماه نوامبر آماده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا همه این ها دروغه
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۳:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
کرونا یک دروغ بزرگ.
کرونا یک ویروس مثل آنفولانزا و سرماخوردگی.
واکسن کرونایی که توسط يهوديها ساخته بشه نه تنها خوب نمیشی بلکه به بیماری‌های دیگه هم مبتلا میشی که یک نمونه آن عقیم سازی افراد هست.
بعد یه مدت می‌فهمیم که همه مردم دنیا به بازی گرفته شدن و کرونا شده یک وسیله برای افزایش سرمایه افرادی مثل بیل گیتس و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
فعلا اونايي كه نگرفتن بزنن ماسك زدن اونايي كه گرفتن پيشكش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
فرد مبتلا که بهبود یافته تا چند مدت میتونه ناقل باشه
آخرین اخبار