در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه درباره بلاروس؛

بورل: اتحادیه اروپا لوکاشنکو را رئیس جمهور مشروع نمی‌داند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد این اتحادیه رئیس جمهور بلاروس را مشروع نمی‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه اینترنتی بارونز، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارات مداخله‌جویانه‌ای مدعی شد این اتحادیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس را مشروع نمی‌داند.

او همچنین به پارلمان  اروپا گفته است انتخابات ۹ اوت (۱۹ مرداد) سال جاری که در آن لوکاشنکو به ریاست جمهوری رسید، آلوده به تقلب است.

بورل همچنین افزود: «تحریم‌های هدفمند در اولین فرصت باید اتخاذ شوند و امیدواریم تا ۲۵ سپتامبر (۴ مهر) به آن دست یابیم. علاوه ‌بر این اتحادیه اروپا در شراکت خود با بلاروس تجدید نظر می‌کند تا ببیند کدام بخش را می‌تواند متوقف کند.»

اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز شده است. شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به مقام ریاست‌جمهوری برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

بورل همچنین در اظهارات خود مدعی شد اتحادیه اروپا با تهدید «امپراطوری دوباره ظهور یافته» شامل روسیه، ترکیه و چین روبروست.

در همین راستا این مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: «اروپا با وضعیتی مواجه است که امپراطوری‌ها دوباره در حال ظهور هستند، حداقل می‌دانیم سه تا از آن‌ها یعنی ترکیه، چین و روسیه که در گذشته بودند اکنون با حرکت به سمت کشور‌های همسایه در حال ظهور دوباره هستند.»

بورل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که اختلافات ارضی بین ترکیه و یونان در مدیترانه شرقی، روابط اتحادیه اروپا با آنکارا را تحت الشعاع قرار داده است.

او گفت: روابط در شرایط پرتنشی قرار دارد و پارلمان اروپا هفته آینده درباره وضعیت مدیترانه شرقی بحث خواهد کرد.

پیش از این، ترکیه به اتحادیه اروپا هشدار داده بود که باید در این زمینه بی طرف بماند و این اتحادیه را به اتخاذ موضع "مغرضانه، جدا از واقعیت و فاقد مبنای قانونی" متهم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار