بازسازی بافت فرسوده پنج منطقه آبادان نیازمند اعتبار است

شهردار آبادان گفت: دو هزار و سیصد میلیارد ریال برای بازسازی بافت فرسوده پنج منطقه آبادان با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر نیاز است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمودرضا شیرازی شهردار آبادان روز سه‌شنبه با بیان اینکه پنج نقطه و محله شهر آبادان شامل علوانیه، سده و جمشیدآباد، احمدآباد، ذوالفقاری و سلیچ به عنوان بافت فرسوده تعیین شده است گفت: برای اصلاح زیرساخت‌های این پنج محله با وزارت مسکن و شهرسازی هماهنگی شده و طرح جامع دفع آبهای سطحی، احداث جوی ، جدول و آسفالت اجرا شد.

او اظهار داشت: در این راستا از سوی راه و شهرسازی حدود بیست میلیارد ریال برای سلیچ غربی و شرقی و شش میلیارد ریال برای بافت فرسوده ذوالفقاری تخصیص یافته است.

شهردار آبادان  اعتبار مورد نیاز برای بازسازی ، زیرسازی ، آسفالت و مبلمان این مناطق شهری در آبادان را بیست هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:یکی از دغدغه های شهرداری آبادان کاهش درآمد است، شهرداری آبادان ماهانه باید حدود صد و ده میلیارد ریال حقوق پرداخت کند که کسر حق عوارض آلایندگی موجب کمبود نقدینگی در شهرداری آبادان شده است.

شیرازی اظهار داشت: این درحالی که به دلیل پایین بودن بضاعت مردم درآمد ماهانه شهرداری آبادان به طور میانگین بین سی تا چهل میلیارد ریال است که نسبت به جمعیت سیصد هزار نفری این شهر بسیار کم است.

او افزود: این شهرداری از آذرماه نود و هفت تاکنون بیش از دویست و چهل میلیارد ریال به کارکنان و دوهزار و ششصد میلیارد ریال به بازاریان و پیمانکاران بدهکار است که این حجم بدهی شرایط را برای این شهرداری بسیار دشوار کرده و باعث تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شده است.

شهردار آبادان گفت: شهرداری آبادان بیش از یک هزار و سیصد میلیارد ریال  به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد که پنجاه درصد این مبلغ جریمه دیر کرد در پرداخت حق بیمه است.

شیرازی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه سهم آلایندگی ضریب یک و دو بود گفت: از آنجا که پالایشگاه آبادان در مرکز شهر قرار دارد لذا ضریب حق آلایندگی آبادان نیز باید یک و دو باشد اما در حالیکه در پایان برنامه ششم توسعه قرار داریم تاکنون ضریب سهم آلایندگی شهر آبادان اصلاح نشده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.