پیش‌بینی برداشت هفت هزار تن بادام در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت بادام از سطح ۱۲ هزار هکتار از باغ‌های دیم و آبی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود هفت هزار تن از این محصول برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید علی میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: از هر هکتار باغ بادام دیم شهرستان اقلید، بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم و باغ آبی بیش از یک هزار کیلوگرم بادام برداشت می‌شود.

او ادامه داد: ارقام بادام کشت شده در این شهرستان شامل، شاهرودی ۷ و ۸ و ۱۲، دیرگل و ارقام محلی است.

میرطالبی اضافه کرد: شهرستان اقلید با دارا بودن ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ دیم و افزون بر ۷۰۰ هکتار باغ آبی بادام، ببیشترین سطح کشت باغ‌های بادام در فارس را به خود اختصاص داده و همچنین این شهرستان، به لحاظ میزان تولید این محصول رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

او با بیان اینکه شهرهای سده و دژکرد بیشترین سطح زیر کشت باغ‌های دیم این شهرستان را دارا هستند، گفت: بارندگی مناسب، اجرای طرح اراضی شیبدار و پشتیبانی‌های لازم جهاد کشاورزی از باغداران، زمینه گسترش باغ‌های دیم را در این مناطق مهیا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ادامه داد: ایجاد باغ‌ها در اراضی شیبدار علاوه بر افزایش درآمد روستاییان باعث ایجاد اشتغال در زمان برداشت این محصول می‌شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصل خیز نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.