پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پرونده «نوید افکاری»

روابط عمومی دادگستری استان فارس در پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پرونده نوید افکاری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پرونده «نوید افکاری»به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی دادگستری استان فارس در پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پرونده نوید افکاری اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با توجه به مطالب خلاف واقعِ منتشر شده طی روز‌های اخیر که یا حکایت از اطلاع نداشتن انتشاردهندگان از جزئیات حقوقی پرونده مرحوم نوید افکاری دارد یا نشانگر برخی غرض ورزی‌های سیاسی است، ضرورتا و جهت تنویر افکار هموطنان عزیز توضیحاتی ارائه می‌گردد.

پرونده آقای نوید افکاری در چندین مرجع صالح قضایی و با بررسی قضات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و جلسات دادگاه با حضور وکیل و به صورت علنی در دادگاه کیفری تشکیل شده و رای صادره نیز در دیوانعالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفته و پس از طی این مراحل قضایی، برای تمامی قضات بررسی کننده ارتکاب جرم از ناحیه محکوم به اثبات رسیده و بر همین اساس آقای نوید افکاری به قصاص محکوم شده است.

ادله قضات برای رای در این پرونده متعدد بوده و علم محکمه با دلایل متنوع و متعدد حاصل شده است، از اقرار‌های صریح در مراحل مختلف پرونده گرفته تا بررسی‌های فنی مخابراتی و شواهد شهود، به فرض محال اگر در مورد هر یک از این ادله نقصی صورت گیرد که در مورد این پرونده چنین نیست حکم صادر شده به دلیل تنوع ادله از لحاظ حقوقی زیر سوال نمی‌رود.

شبهه‌ بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال بوده و ارائه پیشنهاد بررسی پرونده از ناحیه «هیات حقوقی بی طرف» پیشنهادی غیر حقوقی است که در هیچ نظام قانونی و حقوقی جایگاهی ندارد.

علاوه بر آن برخی در خصوص این پرونده به جای عنوان قصاص که حق الناس و حق شخصی اولیای دم است از واژه و اصطلاح اعدام استفاده کردند که از لحاظ حقوقی کاملا اشتباه است، مرحوم افکاری به دلیل قتل نفس و بنا به درخواست و خواسته شاکیان خصوصی پرونده که ۶ نفر از بستگان مقتول بودند به قصاص محکوم شده و این حکم نیز اجرا گردیده است.

قبلا نیز اعلام شده فرآیند رسیدگی به این پرونده، از تاریخ وقوع قتل و دستگیری متهم تا صدور حکم قطعی دو سال طول کشیده و در این مدت مراجع قضایی مختلف روی پرونده بررسی کارشناسی دقیق انجام داده اند و در هریک از این مراحل نیز همانند بسیاری از پرونده‌های دیگر امکان جلب رضایت و گذشت اولیای دم وجود داشته که ظاهرا در این مورد متاسفانه از ناحیه خانواده قاتل اقدامی انجام نشده یا موفق به جلب رضایت نشده و اولیای دم مکررا در مراجعه به مراجع قضایی استان اصرار به قصاص و اجرای آن نموده‌اند.

این درحالی است که در برخی پرونده‌های قصاص در همان ماه‌های ابتدایی، گذشت خانواده مقتول حاصل شده و در این پرونده هم زمان برای جلب رضایت اولیای دم به اندازه کافی وجود داشته است.

در مورد شبهات طرح شده پیرامون وکالت در این پرونده نیز تصریح می شود آقای افکاری، در این پرونده و از همان مرحله دادسرا دارای وکیل تعیینی (انتخابی توسط متهم) بوده است.

در مورد نظریه پزشکی قانونی طرح برخی ادعا‌های مبهم و کلی خدشه‌ای به رسیدگی‌های پزشکی صورت گرفته وارد نمی‌کند، مرحوم افکاری در نوبت اول و در حضور وکیل تعیینی خود حاضر نمی‌شود به پزشکی قانونی مراجعه کند و این مسئله را در حضور وکیلی که خودش برای رسیدگی به پرونده تعیین کرده مکتوب کرده و امضا و اثر انگشت زده است، طی هفته گذشته نیز توسط هیاتی ۳ نفره از پزشکی قانونی و در حضور رییس کل دادگستری استان از نامبرده معاینه به عمل آمده و نتیجه رسمی آن مبنی بر «مشاهده نشدن هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی (شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و ...» قبلا در رسانه‌ها منتشر شده است.

در مورد شرایط اجرای حکم، تاکید می شود آیین نامه اجرای احکام از جمله حکم قصاص مصوب رئیس قوه قضاییه شرایطی را در نظر گرفته که بدون آن شرایط، اجرای حکم قصاص منتفی است و در این مورد خاص نیز شرایط انجام حکم بر اساس فصل دوم (مواد ۳۲ تا ۳۵) آیین نامه اجرای احکام عینا رعایت گردیده است.

بر اساس قانون قاضی اجرای احکام پیش از اجرای حکم باید موضوع را به محکوم اطلاع دهد تا وی اگر می خواهد کسی را ببیند یا با فردی تماس بگیرد اعلام کند که این مهم از سوی قاضی اجرای احکام صورت پذیرفته است.

به مرحوم افکاری اعلام می‌شود قبل از اجرای حکم خواستار ملاقات حضوری است یا تماس تلفنی که وی اعلام می‌کند صرفا تقاضای تماس تلفنی با خانواده را دارد و برای این موضوع شماره موبایلی را اعلام و با خانواده خود صحبت می‌کند.

اتفاق مورد اشاره صورت جلسه شده و مرحوم افکاری نیز آن را امضا کرده و اثر انگشت زده است. ضمن آنکه علاوه بر آقای افکاری شش نفر از مقام‌های زندان نیز پای صورت جلسه را امضا کرده‌اند و تمامی مراحل قانونی قبل از اجرای حکم به صورت دقیق و با نظارت ویژه قاضی اجرای احکام به مرحله اجرا در آمده است.

درباره شبهه مطرح شده در خصوص لزوم عدم اجرای حکم در ماه محرم نیز تصریح می­ شود هیچ قانون، دستورالعمل و یا آیین نامه‌ای که تکلیف کند در ماه محرم نباید حکم قصاص را اجرا کرد وجود ندارد.

در پایان تاکید می شود رویه دستگاه قضایی و از جمله دادگستری استان فارس طی ماه های اخیر درعفو ، مرخصی و تقویت گروه های مردم نهاد صلح و سازش نشان می دهد موضوع عفو و گذشت جایگاه بالایی در راهبرد قوه قضائیه دارد، در خصوص این پرونده نیز خانواده مرحوم افکاری و وکلای وی بیش از دو سال فرصت داشتند تا از خانواده مرحوم ترکمان رضایت بگیرند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است و بر اساس اصرار خانواده مقتول حکم قصاص طبق ضوابط و تکالیف قانونی اجرایی شده است، قصاص یک حق برای خانواده مقتول است و دستگاه قضایی نمی تواند از اجرای این حق جلوگیری نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
شبهات من به شخصه که مرتفع نشد، اگر واقعا قصد شفاف سازی دارید لطفا از انگیزه قتل هم صحبت کنید، و اینکه یک فایل صوتی پخش شده از شب قبل اعدام که ظاهرا ایشان از اعدام فردا اصلا سخن به میان نمی آورد، هم چنین برخی سایت ها نوشته که جای طناب دار بر گردن ایشان نبوده، شفاف سازی یعنی پاسخ کاملا شفاف به این دست سوالات، و تا زمانی که به هر دلیلی به این سوالات پاسخ داده نشود بساط شایعه پراکنی برپا خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
چرا علت قتل رو توضیح ندادید؟ مرحوم نوید به چه علت اون آقا رو با چاقو کشته؟ بگید تا ملت با خبر بشوند؟ صحبت از بین رفتن ۲ نفر است و ۲ خانواده داغدار هستند. از خداوند آرامش برای روح این دو عزیز خواستارم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
من کاری به اعدامش ندارم ولی ای کاش عدالت برای همه یکسان اجرا بشه
مگه نجفی زنش رو نکشته پس چرا اعدام نمیشه؟
Spain
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
طرف مقابل رضایت داده.
Turkey
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
این افراد حقیر بی غیرت مغز الکلی چرااین همه انسان داخل آمریکا کشته میشه واین همه اعدام انسانهای آزاده توی عربستان اتفاق می افته ساکت میشن ولی برای یک قاتل ناراحتن چون خودشون قاتل هستن ناراحتن یکی از قماش خودشون اعدام میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
هرچی سنگه مال پای لنگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
با اعدام این داعشی نوظهور در ایران کار بسیار خوبی انجام دادید دستتان درد نکند اگر خانواده این قاتل داعشی عوض عرض اندام به خانواده مقتول دنبال رضایت می رفتن شاید هنوز هم آن داعشی رنده بود حالا دشمنان ملت ایران در آمریکا و اروپا شدن هوا خواه این قاتل داعشی انهم به این امید که شاید موفق بشوند وعده ای را به خیابان بریزند و برداشت سیاسی بر ضد ایران بکنند وگرنه دلشان به حال این قاتل داعشی نسوخته ارزشی برایش قاعل نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
ای کاش در مورد طبری هم این حکم اجرا می‌شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
وقتی سلطان رشوه(طبری) اعدام نمیشه وضع میشه این
اینم ۳۰ سال زندان میدادن ، شاید تو این سی سال خانواده مقتول رضایت میدادن فرق تو زندان و خاکی که الان توشه چیه واسه اونا
خدا در قرآن میفرماید قصاص ، اما گذشت بهتر است
عجله کردید واسه اعدام فقط همین ، عجله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
بابا تموم شد بزرگش نکنید یه خانواده رو بدبخت کرد بچه های یتیم کرد نتیجه اش دید
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۰:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
یک قاتل را اعدام کردند این همهbbcدرباره اش حرف زد کاش یکبار هم مصاحبه ای باخانواده مقتول انجام میدادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
چرانجفی اعدام نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اولیای دم رضایت دادن
Canada
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
کانالهای معاند وقتی دیگه نمیتوانند به چیزی بند کنند
و بزرگ نمایی کنند
به اعدام بند میکنند و شایعه درست میکنند
نباید قاتل میشد که حالا خودش هم مقتول شود
به این سادگی
گرچه مخالف اعدام هستم
ولی اجازه دخالت به امور قصایی کشوری نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
یه عده مفسد که عرصه را با اجرای عدالت برای خودشان تنگ می بینن برای تعضیف احکام قضایی دست به این شبهات می زنن قوه قضاییه باید با قاطعیت دنبال عدالت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اينهمه صغري كبري ميچينن ولي حاضر نيستن بگن چرا قاتل چرا كشتش
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۹:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
ای کاش قوه قضاییه برای این همه اختلاسگر های فیک هم اینقدر سریع اعدام میکرد .هر مسئله ای باید برای مردم کاملا توضیح بدین نه اینکه شبانه خاکسپاری بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
نمی دونم یه دفعه فکرم ‌سمت نجفی رفت که کارش به دادستان عالی هم رفت . بعد قصاص هم نشد .
طبری . بابک ز . مهدی هاشمی .‌ و خیلی های دیگه .
پناه به خدا می برم و از او آرامش می طلبم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
والا من آخرش نفهمیدم علت قتل چی بود هرکی فهمید به من هم بگین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
جرم ها با هم قاطی شد که از عدالت به دور است
ای کاش افکاری هم اختلاس می کرد اما قتل نمی کرد، حکم قاتل کاملا مشخص است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
گیریم که توضیحات شمادرست باشدپس چراخاکسپاری شبانه صورت گرفت عدالت بایدبرای همه یکسان باشدآقای طبری این همه فسادانجام دادندوصراحتامیگوینداین اموال هدیه دوستان بوده چه کاری برای دوستان انجام داده ایدکه هدیه های میلیاردی گرفته ایدآیاچپاول بیت المال فسادفی الارض نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
مقایسه ها نشان از بی اطلاعی از نوع جرمه خدا شفا بدهد همه مریض هارا
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۷:۳۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
کسی که قتلی انجام میده..قانون موظف به رسیدگی است..در این مورد تمام و کمال حق با قوه قضاییه می باشد..بله ما دوست نداریم جوانی اعدام بشه..ولی اون خانواده داغ دار که عزیزش به قتل رسیده
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۹:۳۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
کدوم قانون الان 8ماه دایی من به قتل رسیده قاتل حتی زندان هم نرفته وداره جلوما جولان میده هنو پرونده پزشک قانونیش نیومده قاتل دزد قهاریم بود ازبس بردنش قبلا دادگاه آشناداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
بله قصاص حق اولیا دم است
ولی نباید یکطرفه به قاضی رفت من نمی دانم مرحوم مقتول چطور انسانی بوده آیا وقعا قاتل یک شیطان صفت بوده و الکی و مثل حیوان حمله کرد ، یک شخص مظلوم و بیگناه را کشته
یا نه شخص مقتول مقصر اصلی در دادن بهانه دست قاتل بود مثلا خدایی نکرده پای مسیله ناموسی در میان بوده

شفاف سازی کنید که انگیزه قاتل چه بود شاید با کنترل رفتار مشکل پیش نیاید و نه کسی به قال باید و نه کسی انگیزه قتل پیدا کند و قاتل شود
Iran (Islamic Republic of)
:-)
۱۷:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اینقدر این بزرگ نکنید اصلا حامد بهداد چکارست که میگه اعدام نکنید این بازیگر ها فیلم ندارند می خواهند یک جوری فراموش نشوند
Iran (Islamic Republic of)
بی انصاف
۲۰:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
یکی از اعضا خانوادش هم اینجوری کشته بشه باز میگه اعدام نکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۷:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
تا الان حتی یه خط درباره انگیزه قتل نشنیدم این خیلی عجیبه و آدم رو به سمت شایعات میکشونه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
من هم بر این عقیده ام چرا ؟
انگیزه قاتل چی بوده ؟؟؟!!!
تسویه حساب شخصی ؟؟؟!!!
مرگ مقتول چی مرده که قاتل قصد جانش را نمود؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اره والا واسه منم جای سوا له
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۷:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
تا الان حتی یه خط درباره انگیزه قتل نشنیدم این خیلی عجیبه و آدم رو به سمت شایعات میکشونه....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۱۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اعدام یعنی پاک کردن صورت مسئله
هیچ نقشی هم در کاهش جرم و جنایت ندارد
همچنین نفشی هم در گاهش آلام اولیای دم میز ندارد
واعدام فقط در مورد مفسدین اقتصادی کاربرد دارد تا جامعه را آرام کند
که متاسفانه در ایران به ندرت اجرا می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اگر کسی یکی از اعضای خانواده ی خودت رو هم بی گناه بکشه باز هم نظرت همینه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
خدا رو شکر که تا بحال براتون پیش نیامده که جزو اولیای دم باشید قصاص حقی که خدا هم برای اولیای دم قائل شده و بعد از اون فرموده اگه عفو کنید بهتره
امیدوارم هیچ وقت هیچ کس عزیزی را اینطوری از دست نده و جزو اولیای دم نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
نه قصاص حکم قرآنی است و ترساننده شرور از ارتکاب به جنایت
ولی یکطرفه نباید قضاوت کرد جامعه تا انگیزه قاتل را بصورت شفاف نداند احتمال تکرار این پدیده شوم وجود دارد
در صورت شفاف شدن فرد می داند برخی از کارهای او می توانند در مردم انگیزه قتل و قاتل شدن ایجاد کند پس از انجام آنها دوری می کند و نه خود مقتول می شود و مه قاتل ایجاد می شود
من نمی خواهم خدایی نکرده مقتول آدم بدی بوده و انگیزه قتل را دیت قاتل داده و ممکن قاتل اصلا اصل شیطان بوده باشه

در این مورد مصرم شفاف یازی شود تا زمینه جرم و بزه از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
بعضی مسئولان طوری کار و تصمیم میگیرند که جای قاتل با مقتول و گنه کار با بی گناه عوض میشود همین میشود که بعد شبهات ایجاد میگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
آیا اقرارهای آن جوان ناکام ازروی شکنجه واجباربوده یا خیر......صادقانه بگوئید?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
صرف اعتراف در پرونده نبوده الان به راحتی با مکان یابی موبایل همه چه مشخص میشه و در این پرونده هم سیگنال گوشی قاتل و مقتول در زمان مشخصی کنار هم بوده... تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
زیادی فیلم های هالیوودی نگاه می کنی هاکابر ۲۱:۴۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
خوب دلیل قتل چی‌ بوده چرا طرفو کشته اینم بگید بدونیم چرا طرفو با چاقو زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
و طبق آیه قرآن خدا قصاص را برای امنیت مردم قرار داده،کسایی که این حرفا رو میزنن عزیزشان رو به قتل نرسوندن که بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
بله قصاص حکم الهی است البته گذشت هم ذکر فرموده حتی گذشت بالاتر از قصاص می خواند
ولی من همه جا با گذشت موافق نیستم در جایی که قتل اتفاقی نبوده باشد و قاتل قصد القلب و وحشی باشد و از کرده خود پشیمان نباشد گذشت شاید نوعی اشتباه و ظلم باشد و قصاص باید انجام شود

شفاف سازی انگیزه قاتل و علت ارتکابش به قتل شاید جلو موارد مشابه را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
من که قانع نشدم چگونه تا این موضوع رسانه ای شد و این بنده خدا از اعتراف اجباری گفت و مدارکی که ارائه شد چیزی نشون نداد یک دفعه به سرعت ایشون اعدام شدن خیلی جالبه یک بار گفتین خودش پزشک قانونی نیومد الان هم میگید خودش نخواسته خانواده اش رو ببینه مگه میشه یه همچین بچه ای نخواد برای اخرین بار مادری که عاشقانه معلومه بچش رو دوست داشته رو نبینه نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اينهمه چرند گفتى در اخر نمى دونى چى بگى؟
Germany
ن
۱۵:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
دست مقامات قضایی را می بوسم
اعدام حقش بوده اگر اعدام نکنند ملت بزرگ ایران هرگز مقامات قضایی را نخواهند بخشید.
به خداقسم قصاص نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
من رو جزو کسانی که خواهان اعدام هستند ندونید چون حتی اسم اعدام هم میاد ناراحت میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
این چه حرفیه اگه قانون واسه همه باید باشه نه واسه بد بخت بیچارها اصلا معلوم نشد علت قتل چی بود چرا طبری یا بابک اعدام نشد کارا ینا کمتر از قتل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
قصاص دقیقا عین عدالت است

ولی آیا قاتل شرور بوده و حقش اعدام و قصاص بوده و با مقتول انگیزه قوی در قاتل برای ارتکاب به قتل ایجاد کرده این مورد باید شفاف شود
تا جرم به حداقل برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
شما را جدا كرديم كه اسم اعدام خوشتان نمى ايد جزء انهايى گذاشتيم كه از قاتل خوششان مى ايد
Iran (Islamic Republic of)
ش
۰۸:۴۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
دوست عزیزی که میگی من را جزو کسانی که خواهان اعدام هستند ندونید انشاالله که خدا برای هیچ کس نیاره خدای نکرده خدای نکرده خدای نکرده اگر چنین اتفاقی برای یکی از اعضای خانواده خودت بیفتد و بی رحمانه کشته شود و تو ولی دم باشی مطمئن باش کلمه قصاص و اعدام از زبانت نمی افتد . پس ناراحت نشو چون حکم خداست و باید انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
از طرف خودت نظر بده، جای اعدام میشد کارهای دیگه جهت تنبیه ش انجام داد،بعدش هیچوقت علت قتل معلوم نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اخر حرفت رو خیلی خیلی خیلی قبول دارم
اگر قصاص نبود حتما 100 الی 200 نفر رو.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
قاتلها قطعا باید قصاص بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
عمد و غیر عمد رو در نظر بگیر
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۵:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
دستتون دردنکنه اگردرروزهای اغازین قتل قاتل را قصاص میکردیداین جوسازیهانبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
ایران حال خوبی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
خوب کردین اعدام کردین تا یاد بگیرن هر چی شد چاقوکشی نکنن فک کنن چقدر گنده لاتن اخرش همینه
Pakistan
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
ایشون حکمش قصاص بودنه اعدام که بعضی هاسوئ استفاده کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
درودبه قوه قضائیه قصاص حقش بوده بایدازروی زمین این قاتل برداشته میشدواقعااون افرادی که به قوه قضائیه ایرادمیگیرنداگراین اتفاق برای یکنفرازاعضای خانواده خودتان میوفتادبازم گذشت میکردیدآقای نویدافکاری قاتل بوده گول شبکه های ماهواره ای نخوریدهیچ ربطی به اغتشاشات نداشته وقصاص حق خانواده مقتول بوده بازم خداقوت وخسته نباشیدبه تمام قضات شریف
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۰:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
خداقوت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
موری
۲۲:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
ای کاسه لیس چاپلوس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
مجرم باید به سزای عملش برسه ولی شاید خانواده مقتول اگر زمان بیشتری میگذشت رضایت میدادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
چه سالی قتل صورت گرفته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
قتل سال نود و هفت صورت گرفته بود
دو سال زمان کمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
هنوز شبهاتی هستند ...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۲۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
چقدر راست می گید . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
حقی به حقی عدالت برای همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
برای همه خوب گفتی عدالت واسه بد بخت بیچارها هر وقت نجفی طبری بابک اعدام شد بعد بگو واسه همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
مر قانون باید اجرا گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
به چه روزی افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اره بابا شماها که راست میگید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
حالا حرفاتون هم درست و مرحوم هم گناهکار،
با این اوضاع سیاسی علیه ما و با اینهمه فساد گسترده ،
بهتر نیست قوه قضاییه یه کمی تامل میکرد و به مفاسد دیگه میپرداخت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
فایل صوتی که بیرون داده تمام این حرفها را انکار میکنه حالا همه اینها به کنار چرا تو ماه محرم اعدام شده مگه تو ماه محرم کشتن آدمها حرام نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
ماه محرم یکی از ماه های حرام محسوب میشه، یعنی جنگ و کشت و کشتار حرومه، و ربطی به قصاص نداره. قصاص یک حکم الهی هست که اگر به یک کسی تعلق گرفت، باید اجرا بشه
Germany
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
از کجا معلومه که فایل صوتی از خود همون شخص بوده؟ مگه تو زندان گوشی داشته؟ اگه گوشی داشته ، چرا فیلم نگرفته ؟ پ معلوم هست که این فایل صوتی ساختگی هست .
Iran (Islamic Republic of)
مژگان گلی
۱۱:۴۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
عدالت باید انجام میشد که شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
عدالت چه عدالتی اصلا معلوم نشد علت قتل چی بود همون لا تش هم یه دلیلی واسه لا تی داره
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۰:۱۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام ظلمی صورت گرفته عدالتی انجام شده نیازی به این همه بحث وجدل نیست اگر غیر ازاین باشه سنگ روی سنگ بند نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
تت
۱۲:۲۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
قاضی شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
احسنت ب شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
چرا شش سال حبس انجام نشد .مستقیم حکم قصاص اجرا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
چقدر تو ساده ای.
چرا امثال بابک زنجانی ها و طبری ها اعدام نمیشن؟
Iran (Islamic Republic of)
شيرازى از تهران
۱۵:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
( نياز بود) تا دهان ياوه گويان خارج نشين بسته شود. هرچند جاى تاسف است كه نويد افكارى اوباش نبود ولى قاتل شد.
Germany
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
مگه الان بند شده سنگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
این جواب قانع کننده ای برای پرونده ای به این حساسی نیست وخواستی فقط رفع مسولیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
آقا کسی اعتراض به اعدام نوید نداره اعتراص به این داریم که چرا تبعیض چرا او باید اعدام بشود اما نجفی که شهردار بوده وپارتی داره نباید اعدام بشود هر دو قتل انحام دادند اما چون نجفی پول داشت با پول دهان اقوام مقتول رابستند
آخرین اخبار