اتمام کاوش‌های باستان شناسی در زیج منیژه انزل

مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه از اتمام کاوش‌های باستان شناسی در زیج منیژه انزل شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امین قهرمانی مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه بااشاره به اهمیت بنای تاریخی زیج منیژه انزل در شهرستان سرپل ذهاب، گفت : با توجه به ارزشمندی این بنای تاریخی چندی پیش پژوهشگاه میراث و گردشگری وزارت میراث فرهنگی مجوز انجام یک فصل کاوش روی این بنا را صادر کرد.

او گفت : در این راستا، یک گروه باستان شناسی با سرپرستی فرزاد مافی از اواسط مرداد مشغول انجام مطالعات و خواناسازی بنا به منظور مرمت آن شدند.

مدیرپایگاه محور ساسانی کرمانشاه افزود: همچنین این گروه باستان شناسی در پژوهش و مطالعات خود روی بنای زیج منیژه انزل به دنبال آن بودند که اطلاعات تاریخی، باستان شناسی و معماری را راجع به این بنا بدست آوردند.

او ادامه داد: آن‌ها در مطالعات و کاوش‌های خود زمان تاریخی دقیق این اثر، نوع کاربرد و چگونگی معماری آن را بررسی کردند.

قهرمانی در ادامه بااشاره به اتمام این فصل از کاوش‌های باستان شناسی در بنای زیج منیژه انزل، گفت: طی کاوش‌هایی که در این مدت روی این بنا صورت گرفت، تعدادی مواد فرهنگی بدست آمد که می‌تواند اطلاعات خوبی درباره دوره ساخت این اثر به ما بدهد.

او افزود: این گروه ظرف یک ماه آینده نتایج مطالعات و کاوش‌هایشان را اعلام خواهند کرد.

 این مسئول گفت: بنای تاریخی زیج منیژه انزل واقع در روستای انزل بخش قلعه شاهینی شهرستان سرپل ذهاب در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار