ساماندهی کارگاه‌های گلیم بافی در قالب کمیته صنایع دستی

فرماندار شهرستان هرسین گفت: ایجاد پروژه‌های محرومیت زدایی و انسجام فعالان حوزه گلیم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در ششمین جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین گفت:با توجه به جلسات و پیگیری‌های بعمل آمده در بسیج سازندگی ایجاد پروژه‌های عام المنفعه با هدف محرومیت زدایی برنامه ریزی شده است.

او افزود:احداث ۱۵ کیلومتر راه روستایی، ایجاد پروژه‌های آبرسانی در روستای کهریز و تعدادی دیگر از روستا‌های بخش مرکزی به عنوان پروژه‌هایی که می‌توانند برای محرومیت زدایی موثر باشند به بسیج سازندگی استان کرمانشاه معرفی شده است.

او گفت:یک خبر خوب دیگر هم این است که بسیج سازندگی به منظور  اشتغالزایی و اقتصادی سازی گلیم هرسین فعالیت‌های تاثیر گذاری در شهرستان هرسین خواهد داشت.

شاه آبادی ادامه داد: ساماندهی فعالیت‌های شورای توسعه در قالب کمیته‌های ۷ گانه می‌تواند گامی بسیار موثر برای هدفمند سازی و توسعه این فعالیت‌ها باشد.

او افزود:ساخت المان گلیم هرسین و نامگذاری بلوار منتهی به این المان به عنوان گلیم هرسین، آموزش حدود ۳۵۰۰ بافنده، ایجاد ۴۳ کارگاه گلیم بافی، نامگذاری ۱۰ معبر به عنوان گلیم و ایجاد موزه گلیم از جمله اقداماتی است که برای اقتصادی سازی گلیم هرسین انجام شده است.

او گفت:وجود نماد‌هایی متفاوت از گلیم در شهر هرسین زمینه ثبت را به عنوان شهر جهانی گلیم از سوی یونسکو را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار